צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

15.11.2011

תינוק חדש בבית - איך לחסוך הרבה כסף


אתם נמצאים כאן: כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף עם ילדים › איך לחסוך כסף עם תינוק חדש בבית
תינוק חדש בבית מביא איתו אושר רב, להוריו כמובן – אך גם למשפחה כולה: התרגשות חדשה אופפת את הסבים, הדודים והחברים הנרגשים. אם יש לזוג ילדים גדולים יותר, הם זוכים באח או אחות חדשים וההתרגשות והשמחה מלהיבות ביותר.
אחד הדברים הכיפיים ביותר כשיש תינוק חדש בבית, הוא ההזדמנות לעצור לרגע את מרוץ החיים המטורף, ליהנות מהדברים הפשוטים בחיים ולהעריך כל דקה, להרגיש את הזמן באמת. הימים נמלאים חוויות ואירועים קטנים, ויש לנו הערכה מחודשת לכל שעה ושעה ביממה.
זוהי חוויה שיכולה להיות כמובן מאמצת מאוד, אך אם מסתכלים על התמונה השלמה, הרי הזמן הזה עובר כה מהר, והחוויה הזו באמת מאפשרת לנו להתחבר באופן מיוחד למשפחתנו ולחיים שלנו.
על כמה כסף עולה לגדל תינוק בשנה הראשונה כבר כתבתי בהרחבה, אולי תרצו לקרוא על כך, וכן על כמה כסף עולה לגדל ילדים בשנים הראשונות. התוצאות היו מדהימות, לא פחות מ 300,000 שקלים הוצאות גידול ילדים ב 5 שנים ראשונות, מתוכם כ 100,000 שקלים על גידול תינוק בשנה הראשונה. !!
אז הנה כמה רעיונות יצירתיים וכמה רעיונות סבירים לחלוטין, שבעזרתם תוכלו לחסוך אלפי שקלים, ואפילו עשרות אלפי שקלים על גידול תינוק חדש, ולהעניק לו את כל החום, האהבה והטיפוח שהוא כה זקוק להם.
  1. לאחר שהוצאתם לא מעט כסף על בגדי הריון, בדיקות הריון, קורס הכנה ללידה וכל מה שקשור בעצם בתקופת הריון (אפילו לא כללתי את כל המרכיבים הללו בתחשיב המקורי, אלא רק מקצתם), מגיע רגע הלידה. תוכלו לחסוך כסף על מלונית שהפכה פופולארית ביותר בשנים האחרונות כתחליף לשהיית היולדת בבית היולדות של בית החולים לאחר הלידה. מדובר על שני לילות בדרך כלל, ועלות המלונית גבוהה. חיסכון כספי בפן הזה תלוי אך ורק ביולדת עצמה, לדעתי. רק היא יכולה להחליט היכן נוח לה לשהות בשלושת הימים שלאחר הלידה. ואולם, מאחר ואין מדובר בחופשה משפחתית ואפילו זוגית, ובמילא שני בני הזוג עסוקים למדי בימים הללו, או לחילופין – מנסים לתפוס כל חצי שעת שינה אפשרית – ישנן יולדות שלא תמצאנה טעם לשלם כסף על מלונית, כשאפשר להישאר בבית היולדות ואחר כך פשוט לחזור הביתה. כסף שחסכתם על מלונית אפשר לבזבז על סופשבוע אמיתי במלון, כשהתינוק יגדל קצת, ואתם תשמחו ליומיים של שלווה ושינוי אווירה.
  2. ציוד ראשון לתינוק הכולל מיטה, סלקל, עגלת תינוק, מצעים, ביגוד ראשוני, אמבטיה, מוצרי ניקיון וטיפוח, צעצועים, שידת התחלה ועוד – עולה כ 10,000 שקלים. אפשר במקרים רבים להוזיל את הסכום הזה, אם כי לא בהרבה, ואפשר בהחלט גם להכפיל אותו, אם קונים עגלה ב 7,000 שקל או מיטת תינוק מעוצבת ב 10,000 שקל. ההצעה שלי: להשאיל כל מה שאפשר (למעט סלקל לרכב) מחברים או קרובי משפחה. אתם תראו שבמיטה המדהימה שקניתם תעשו שימוש לשנה אחת בלבד, אולי שנה וחצי – לאחר מכן לרוב הילד יעבור למיטת מעבר קטנה ולאחריה למיטת ילדים. בשביל שנה אחת, אפשר לקחת מיטה מחברים ולחסוך המון כסף. הדבר נכון גם לגבי שידת החתלה ועגלה – אלו הוצאות גבוהות מאוד. חובה לבדוק שכל הציוד שאתם קונים או מקבלים עומד בכל תו תקן מחמיר המקובל בארץ, למען בטיחות ילדכם. סלקל ומושבי בטיחות לתינוק לא מומלץ להעביר מכיוון שיש להם תוקף שלאחריו הם אינם בטיחותיים כפי שהיו. מכיוון שקשה לכם להעריך האם המוצר הזה עדיין בטיחותי או לא, עדיף לא להסתכן איתו לדעתי, ולחסוך כסף על דברים אחרים. כמו כן ראיתי באיקאה רהיטי תינוק זולים, בעלות של כ 500 שקלים למיטת תינוק וכ 500 שקלים לשידת החתלה. שווה לבדוק. עגלה – אם היא טובה כדאי מאוד להשאיל מחברים או משפחה ולחסוך המון כסף. עגלה טובה עולה כמה אלפי שקלים, והיא באמת טובה לפחות משנה. לאחר שנה התינוק והעגלה יחד כבדים מאוד, ואפשר לקנות טיולון (שבו מסיעים את הפעוט בישיבה או בחצי שכיבה) בכ 100-400 שקלים, תלוי בפונקציות. טיולון כזה הוא גם זול וחוסך לכם כסף, וגם קל משקל ולכן נוח מאוד להסתובב איתו, נוח לקיפול וקטן יחסית ונכנס בקלות יותר לתא המטען של הרכב כשצריך לקפלו. להערכתי אפשר לחסוך כ 5,000 שקל על ריהוט וציוד.
  3. קנו בגדים במידה ותחסכו כסף רב על ביגוד לתינוק. להזכירכם: כל בגד שתקנו לתינוק בשנה הראשונה טוב לחודשיים שלושה. לאחר מכן יש לקנות בגדים במידה גדולה יותר. הקפידו שאתם משתמשים בבגדים בטיחותיים, והשאילו בגדים מחברים או קרובי משפחה ככל האפשר. קנו במידה. התינוק אינו יודע מה הוא לובש, חשוב שהבגד יהיה נוח ונקי, אבל אין צורך לקנות מלתחה שלמה שהוא לא יספיק ללבוש במילא. נצלו את העובדה שעוד לא אכפת לתינוק מה הוא לובש – כשהם גדלים אכפת להם מאוד והם יבקשו קניות, ועוד איך. זה הזמן לחסוך כסף על ביגוד, במיוחד שלא ניתן למשוך איתו כמה עונות ובוודאי שלא מספר שנים. בסביבות גיל 3-4 הגדילה של הילדים מתחילה לאפשר העברת בגדים מעונה לעונה או משנה לשנה, בדרך כלל לא לפני כן. אז כסף שאתם מוציאים היום על בגד לתינוק, הוא כסף שהוצאתם רק  עבור חודשיים שלושה.
  4. בגדים יפים לפסח / ראש השנה ובוודאי שמכיות ומעילים קטנים אפשר להשאיל מחברים. אלו פריטים שמשמשים לתקופה קצרה יחסית ותוכלו להשאילם ולהחזירם די מהר. תוכלו לחסוך לפחות 2,000 שקל בשנה (אם לא הרבה הרבה יותר) רק על הסעיף הזה, על ידי השאלת פריטים או קנייה במידה של בגדים לתינוק.
  5. הנקה חוסכת כסף על תחליפי חלב (כ 200 שקל בחודש) וכמובן בריאה מאוד לתינוק וגם ליולדת. זהו עניין מאוד אישי ואי אפשר להתערב כאן. כל אישה צריכה לקבל בעצמה את ההחלטה האם היא מניקה או לא, ויש לכל אישה שיקולים משלה ויש לכבדה בכל החלטה שתקבל, מכיוון שבסופו של דבר היא עושה את הדבר הכי טוב בשבילה ובשביל התינוק שלה, והיא יודעת בדיוק מהם הדברים הללו, לפי מערך השיקולים שלה.  
  6. חוגים לתינוקות: חוגים לתינוקות עולים בין 120-300 שקלים בחודש. חוג ג'ימבורי יעלה כ 150 שקלים, וכך גם חוג עיסוי תינוקות, חוג שחייה יעלה יותר בכיוון ה 300 שקלים. אפשר לשלב חוג תינוקות עם קבוצת אמהות ולחסוך כסף בצורה הזו. כמה אמהות טריות נפגשות פעם בשבוע בבוקר, כל שבוע בביתה של מישהי אחרת, לחצי שעה של שיחה וכיבוד קל, וחצי שעה של פעילות לתינוקות הכוללת: שירים, ריקודים, מעגל תינוקות וכדומה. תחסכו 150 שקלים בחודש וגם תיצרו לעצמכם קבוצה כיפית למפגשים, טיולים וחוויות. אפשר לחסוך הרבה כסף על חוגים לתינוקות, ישנן המון הצגות חינם בקניונים, תיאטרון בובות או שעת סיפור ויצירה, ובגיל הרך הזה באמת שלא חייבים לרשום את הילדים לחוגים. עוד יגיע גיל שבו הילדים מבקשים כל חוג שקיים, עכשיו הזמן לחסוך כסף על העשרה שאפשר לעשות בקלות בעצמכם.
  7. בילויים בשבת עם תינוקות, חוויות ואטרקציות: אפשר לחסוך כמה אלפי שקלים בשנה על הסעיף הזה. כיף מאוד ללכת עם התינוק לספארי או להצגה, ואולם מדי פעם אפשר להעדיף בילוי בפארק, חוויה בחינם, ביקור בספרייה, ביקור אצל חברים, להזמין את סבא וסבתא לשבת וכדומה. לתינוק כיף לבלות אתכם כשאתם מוציאים כסף וגם כשאתם לא מוציאים כסף, במיוחד אם הוא נמצא בחברת אנשים שאוהבים אותו.
  8. טיפול בתינוק: אוהו, זוהי ההוצאה העיקרית בגידול תינוק, והגענו אל הסעיף שבו אתם שופכים הכי הרבה כסף בשנה הראשונה של התינוק, וגם עד גיל 4 למעשה. מטפלת לתינוק תעלה כ 4000-5000 שקלים, וגן פרטי (עד גיל 3-4) עולה כ 3000 שקלים בחודש.  כשהילד מגיע לגיל גן, בסביבות גיל שנה או שנתיים – צריך לאפשר לו כמובן ללכת לגן (או משפחתון) כדי לבלות עם ילדים אחרים ולפתח את הצד החברתי שלו. בשנה הראשונה, אפשר לנסות לחסוך כסף ולהוזיל את עלות המטפלת על ידי חלוקת ימים או שעות. למשל, יום אחד סבתא מטפלת בתינוק, יום אחד אמא חוזרת מוקדם יותר מהעבודה, יום אחד אבא חוזר מוקדם וכדומה. באופן כזה, אפשר להוריד את משרת המטפלת למשרה חלקית ולחסוך אלפי שקלים בשנה. אפשרות נוספת היא לשלם למטפלת שתטפל בשני ילדים, ולחלק את הוצאות הטיפול. הכל תלוי בכמה כסף אתם יכולים או חושבים להוציא, וכמובן עד כמה הצלחתם לסדר אופרציה כזו.
בעזרת הטיפים הללו תוכלו לחסוך עד 30,000 – 35,000 שקלים בשנה הראשונה, ולהשאיר לעצמכם ולתינוק החדש יותר כסף להתחיל את הילדות המאושרת שלו, ואת ילדותכם השנייה J

תגובה 1:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק