צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

4.9.2011

איך לחסוך כסף על שיעורים פרטיים


הגעתם לכאן: כסףאיך לחסוך כסףלחסוך כסף עם ילדים › איך לחסוך כסף על שיעורים פרטיים
אקדים ואבהיר: אין בדברים האמורים מטה להחליף ייעוץ מקצועי, הדרכה מקצועית, אבחון דידקטי, פסיכולוגי או ייעוץ מטעם מוסמך כלשהו בתחום הלמידה והחינוך ובכלל.
אז מה אני רוצה מהחיים שלכם?
פעם בעבר הלא כ"כ רחוק, אם הילד היה מתקשה בלימודים, היו מספקים לו שיעורי עזר, או ממליצים להוריו לקחת כמה שיעורים פרטיים, מקסימום רושמים אותו לקורס קיץ, ובמקרה הגרוע ביותר, משאירים את הילד כתה, בבחינת "נותנים צ'אנס נוסף".
היום זה ממש לא עובד ככה. העולם, כמו העולם, התפתח והאנושות הצליחה להוציא תחת ידה, שוב מקבץ מחקרים חדש וכמה תוכניות טיפול חדשות בושלו אי שם, ומישהו צריך לעשות שימוש בכל הידע הנפלא הזה.
מערכת החינוך דורשת כי היא השתכללה, ולפיכך כולנו חשים מחויבים לעמוד באיזשהו "קצב" של איזשהו "מרוץ" של חומר הלימודים השנתי.
תוכלו להחליט שאתם לא לוקחים בזה חלק, ולרשום את הילד שלכם לבית ספר פרטי. תיהנו. אה, כן, וגם תוציאו כ 3500 שקל בחודש.
אבל נחזור לענייננו. הדהירה הזו קדימה מאלצת את מי שאינו עומד בקלות בעומס הזה, לקחת שיעורים פרטיים ולהוציא כסף לא רק על שיעורים פרטיים, אלא פעמים רבות גם על עזרי למידה, אבחונים, טיפולים מסוגים שונים ועוד.
קשיי למידה היום מאובחנים על ידי קשת רחבה של בעלי מקצוע: מאבחנים דידקטיים, מאבחנים פסיכולוגיים, נוירולוגים ומאבחני הפרעות קשב, ריכוז, היפראקטיביות, רופאי עיניים, אוזניים, ריפוי בעיסוק, טיפול רגשי ומה לא.
הוראה מתקנת הפכה הכלי המיידי עבור בית הספר לסייע לילדים מתקשים בלימודים להתגבר על קשיי הלמידה שלהם, באמצעות שיטות למידה חלופיות, שיאפשרו להם לספוג את חומר הלימודים ולהשלים פערים בשעות אחר הצהריים.
אז כמה כסף זה עולה? כמה עולה שיעור פרטי? אבחון מקצועי?
שעת הוראה מתקנת עולה כ 150-250 שקלים, ומי שבוחר בסיוע כזה יידרש לשעה או שעתיים בשבוע בדרך כלל, למשך כל שנת הלימודים.
שיעור פרטי שנועד לסייע בהכנת שיעורי בית או הכנה למבחנים, עולה כ 100 שקלים, שוב אחת לשבוע או פעמיים.
אבחון פסיכולוגי או אבחון דידקטי לזיהוי לקויות למידה או קשיי למידה ספציפיים עולה כ 2000 שקלים וכך גם אבחונים נוספים בתחום.
שעת ריפוי בעיסוק עולה שוב כ 200-250 שקלים.
אביזרי למידה: לומדות מחשב, כ 100 שקלים למשחק מחשב איכותי הנועד לתרגל קריאה, כתיבה, חשבון או אנגלית. כ 100 שקלים למשחק קופסא איכותי הנועד לתרגל את הנ"ל. ועוד לא דיברנו על ספרים וחוברות, כ 50-100 שקלים לאביזרי למידה איכותיים מהסוג זהה.
אם ילדכם אובחן כלקוי למידה, תוכלו לקבל מבית הספר, על סמך מספר השעות שהוקצו לו, שעות הוראה מתקנת, במסגרת "סל שילוב". לפעמים זה לא יספיק ותצטרכו להשלים את החסר באמצעות שעות פרטניות אחר הצהריים, אך זה בהחלט יכול לעזור במשהו.
אבחון כזה יכול לסייע לכם לקבל מקופת החולים שלכם טיפולים שונים במסגרת סל הבריאות, כמו שיעורי רכיבה טיפולית, למשל.
אבל הפעם לא נדבר על לקויות למידה, מאחר ונדרשת כאן דעת מומחה שלא אוכל לספק.
אם אין לילדכם לקויות למידה, בעיות קשב / ריכוז או קשיי למידה מסוג זה, ואתם רוצים לקדם את ילדכם בלימודים, להקל על הילדים את ההתמודדות עם חומר הלימודים הרב, ולחסוך קצת כסף על התהליך היקר הזה, ישנם כמה דברים שאתם יכולים לעשות:
  1. אם מדובר בילדים קטנים, תוכלו לקבל ריפוי בעיסוק דרך הביטוח המושלם בקופת החולים, בעלות של 20 שקלים לשעה בלבד.  בררו עם רופא המשפחה.
  2. אם עיקר העזרה שאתם צריכים היא בהכנת שיעורי בית, ואין לילד בעיות למידה, תוכלו לשלב מורה מקצועית פעם בשבוע, בעלות של 80-100 שקלים לשיעור פרטי, עם עזרה יומיומית של תלמידת תיכון, חניכי הצופים המסייעים לתלמידים בשיעורי בית וכדומה. עזרה כזו תחסוך לכם הרבה כסף, מכיוון ששעת עזר כזו תעלה 25-30 שקלים במקום 100 שקלים.
  3. נצלו את החופש הגדול ללמידה! נכון, הילדים שלנו זקוקים לחופש הגדול כמו אוויר לנשימה. הם לומדים מאוד קשה במהלך כל השנה, נתונים תחת עומס רב של לימודים, הגשות, מבחנים ושיעורי בית. הם זקוקים לשבועות הארוכים של שינה, מנוחה, משחק, שמחה ובילויים עם משפחה וחברים, כדי להתאוורר ובענק. יחד עם זאת, החופש הגדול באמת מספיק ארוך, כדי שיהיה אפשר לשלב בו, כעבור כמה שבועות של חופש מוחלט, גם לימודים. קריאה יומיומית, חצי שעה של תרגילי חשבון, קצת זמן לעבור על חומר הלימודים משנה שעברה ולערוך רענון, וקצת זמן לבדוק על מה אנחנו הולכים ללמוד שנה הבאה? מה הנושאים בחשבון? מה המילים / האותיות באנגלית? סקירה כזו של החומר יכולה להכין אותנו לקראת מה שמצפה לנו בשנה הבאה. אפילו הבנה של כמה עקרונות בסיסיים בחשבון או אנגלית, בזמן החופש – יכולים להיות יתרון, בזמן שהכתה אינה מתקדמת בחומר, בזמן שאנו חופשיים משיעורי בית ולחץ של מבחנים, ואל לחוצים "לעמוד בקצב". החופש הגדול הוא זמן מעולה ללמוד "בקצב שלך" ולא בקצב של הכתה, את כל הנושאים שתמיד הרגשת בהם כמו דג מחוץ למים. יפה שעה אחת קודם.
  4. התארגנו ללמידה בקבוצות קטנות, או להכנת שיורי בית עם מורת עזר בזוגות. במידה ואין לילדים בעיות למידה מיוחדות, לא צריכה להיות בעיה ללמוד בקבוצה. חלוקת הנטל בין שני זוגות הורים או יותר, בקבוצה קטנה, יכול בהחלט לחסוך כסף.
שתהיה לכל הילדים שנת לימודים מוצלחת, כיפית, חברתית וחברותית והכי חשוב שמחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה