צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

29.12.2010

שיווק שותפים - מוצר לא מרוויח, מה עושים?


כסף › כסף באינטרנט  › שיטת שותפים › פתרון בעיות בשיווק שיטת שותפים › שיווק שותפים - מוצר לא מרוויח
שלום ובוקר אור לכולם. במסגרת סדרת המדריכים החדשה שלי בנושא שיווק תוכניות שותפים, הבוקר על החלק השלישי שהובטח בסדרה זו, ולבטח יעניין מי שכבר עסוק עד מעל הראש במכירת מוצרי שותפים וניסיון להרוויח כסף באינטרנט, ולא רק למכור.
הבעיה שלנו הבוקר היא מוצר של תוכנית שותפים, שנמכר ומכניס כסף, אך אינו מניב רווח.
במילים פשוטות, ההוצאות שלכם על מכירת המוצר עולות על ההכנסות מהמכירה, אתם מכניסים כסף אך מוציאים יותר כסף ממה שהכנסתם, כלומר, בוקר טוב, אתם בהפסד. כשמפסידים אי אפשר להרוויח כסף, אבל אפשר ללמוד כמה דברים חשובים, וזה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות בשלב ראשון, כדי להתחיל לראות כסף ברווח בשלב הבא.
על מה אנו מוציאים כסף בשיווק מוצר שותפים? על פרסום המוצר, כמובן, על ניהול העסק שלנו או אתר האינטרנט שלנו, או כל מסע פרסום מקוון שהוא, ולמשל, גם על החזרות מוצרים שנושאות עמן הפסד כספי.
אין ספק שכדי להרוויח כסף מתוכניות שותפים וכדי להנות מהתליך, אנו חייבים למכור מוצרי שותפים באופן שלא רק ימכור אותם, אלא גם יניב עבורנו רווח.
שלב המודעות הזה מגיע באיחור קל. משווקי שיטת שותפים מתחילים, נוטים להתלהב, מטבע הדברים, מהמכירות הראשונות שלהם, עד כדי כך שהם זונחים לפרק זמן מסוים את עניין הרווחים והמספרים.
משווק אינטרנט ומשווק שותפים אוהב את המכירות שלו, אוהב לראות את המוצר נמכר שוב ושוב, ועובר קצת זמן עד שהוא נותן את הדעת לכמה כסף הוא בכלל מפסיד בתהליך הזה. כלומר, לכמה כסף הוא מרוויח. כשהוא עושה את החישובים בסופו של דבר, הוא מבין פעמים רבות, שכרגע הוא בכלל מפסיד.
השלב הזה, מזל, מגיע בעל כורחו, מכיוון שבמוקדם או במאוחר תזרים המזומנים של המשווק מתחיל להצטמצם, הוא רואה שהוא מוציא הרבה כסף על פרסום והעמלות עוד רחוקות, ומעטות ביחס להוצאות הפרסום שלו. המשווק מרגיע את עצמו ואומר לעצמו שזה "שכר הלימוד" שהוא משלם על למידת השיטה, ובעתיד הוא בטוח ירוויח יותר כסף, כלומר ירוויח משהו.
בשלב הבא מתחילות להגיע החזרות המוצרים, והמשווק שם לב לאחוז מסוים מהמכירות שלו, שלא רק שלא החזירו את ההשקעה הכספית שלו, אלא אף ממשיכות לרדת, מכיוון שהלקוחות החזירו מוצרים ועמלות השיווק יורדות. בחישוביו החדשים מגיע המשווק למסקנה שהוא בהפסד, שאינו מרוויח כסף. למשל, על כל 50 דולר שהוא מוציא על פרסום, הוא מצליח להשיג מכירה אחת, שמסתכמת בעמלה של 30 דולר לטובתו. בעיה. פירוש הדבר, שכל מכירה עולה לו בהפסד של 20 דולר. בקצב הזה הוא יתרושש. הוא מתחיל להוריד את תקציב הפרסום ויושב לעשות חושבים.
משווקים מסוימים מספרים לי שעלות כל מכירה שלהם היא כגובה העמלה. כלומר, הם מחליפים כסף בכסף. מוציאים 20 דולר, כדי להכניס 20 דולר. טוב, לא להרוויח כסף זו לא ממש סיבה לכל המאמץ הזה שאנחנו משקיעים, נכון? אז מה עושים עם מוצר שותפים שנמכר, אבל לא ברווח?
1. ראשית, עליכם תמיד לשקלל החזרות מוצרים ואובדן עמלות בתוך חישוב ההוצאות שלכם, ולאמוד אותן מראש. ישנם מחשבוני החזרות שמתאימים למוצרים מסוימים ולרשתות שותפים מסוימות, למשל, מחשבון החזרות המתאים למוצרי קליקבנק. עליכם לשקלל מראש את שיער ההחזרות בהכנת תקציב הפרסום שלכם, כדי להיות מציאותיים יותר ולהבין כמה כסף אתם יכולים באמת להוציא על פרסום מוצר, כך שעדיין ירוויח כסף.
2. בשלב זה כבר הספקתם וודאי לאסוף מידע רב על המוצרים שלכם, אם יש לכם מערכת מעקב המרות. מעקב המרות של רשת השותפים שאתם עובדים איתה, או מעקב המרות של ערוצי הפרסום שלכם, למשל מעקב המרות של גוגל אדוורדס. באמצעות מעקב המרות פשוט למדי, תוכלו לזהות: באילו אזורים גיאוגרפיים המוצר שלכם נמכר עד כה, ובאלו אזורים כלל לא נמכר, באילו שעות וימים המוצר שלכם נמכר, ואיפה יש שעות מתות, אילו מילות מפתח ממירות ומביאות למכירות, ואלו מילות מפתח מביאות גולשים (שעולים לכם כסף בקליקים) שרק מתעניינים במידע על המוצר ולא קונים אותו. העובדות הן, שיש מילות מפתח ממירות ולא ממירות. יש שעות פרסום ממירות ולא ממירות. יש ימים וזמנים ממירים ששווים לכם כסף, וזמנים שיגרמו לכם רק להוציא כסף, בלי שאף אחד יקנה. ישנן ארצות ממירות, וישנן ערים ממירות, וכל המידע הזה קיים במערכת ניהול מעקב המרות שלכם אם הותקנה כזו. ואם לא, עכשיו הזמן להתחיל. רשת השותפים תציע לרוב מערכת ניהול מעקב המרות פשוט טחינם, שקל להתקינה ונותן א\מידע רב מסוג זה. גוגל אדוורדס גם מציעים מערכת כזו, ובחינם. בחלק מרשתות השותפים הנתונים הסטטיסטיים הבסיסיים יספקו לכם מידע חלקי בנושא זה, אפילו אם לא התקנתם מערכת מעקב המרות. למעשה מדובר בשתילת קוד פשוטה מאוד, בקישור השותפים שלכם או בדף ההמרה שלכם.
3. מה עושים עם המידע הזה? הנסיון שלי, הוא שלכל מוצר שותפים יש חוקי המרה משלו, וגם אלו משתנים לעיתים. כלומר, מוצרים מסוימים ממירים דווקא בלילה, ומוצרים אחרים בשעות אחר הצהריים. מוצר מסוים ממיר רק בין 12 לאחת בצהריים, ואחר כך ישנן שעות מתות, עם המון קליקים אך ללא מכירות כלל! המכירות מתחדשות בשעות 17:00 אחה"צ ומגיעות לשיאן ב 21:00-22:00 בלילה. כמות הקליקים נשארה יחסית יציבה. מה קורה כאן למעשה? לדעתי, לגבי מוצר ספציפי זה, גולשים רבים מתעניינים בו, אך בזמן שהם בעבודה הם לא פנויים לבצע רכישה שלו. הם גולשים, מחפשים, מגלים עניין, אך לא קונים. התנועה הזו היא כסף, היא הוצאה שלא מחזירה עצמה. אך בשעות אחה"צ והערב כשהם מגיעים הביתה ופנויים יותר להתעסק עם הרכישה הזו, הרכישות אכן מתבצעות. לאחר שהבנתי זאת, ביצעתי תזמון מודעות באדוורדס והשארתי את המודעות פעילות רק בשעות הממירות ביותר. התוצאה הייתה חיסכון אדיר: מסע הפרסום עבד כ 20% משעות היממה ולא כל היממה, וחסך לי הרבה כסף. השעות שבהן הוא הופעל היו השעות הממירות ביותר, והן בלבד. לכן הן הניבו רווח. מה עוד קרה כאן? מכיוון שהתקציב היומי שלי נשאר קבוע, ושעות התצוגה של המודעות פחתו, המודעה יכלה להיות מוצגת פעמים רבות יותר, יכולתי להרשות לעצמי לשלם יותר פר קליק, המיקומים שלי השתפרו, מה ששיפר CTR, ממה ששוב שיפר מיקומים וכך הלאה. לא רק שהתחלתי למכור ברווח, אלא גם כמות המכירות היומית שלי עלתה! חובה להסכיר כאן, שהנתונים שהצגתי נכונים למוצר ספציפי שמכרתי בשיטת שותפים, ולא לכל המוצרים. לגבי מוצרים אחרים נוכחתי לגלות שעות וימי המרה שונים.
4. סינון נוסף שאפשר לעשות הוא לפי ארצות וערים. מוצר מסוים שלי נמצא כממיר בעיקר בקליפורניה וניו יורק. למה לפרסם אותו בכל ארה"ב, אם אפשר לרכז את כל מאמצי הפרסום שלו רק לקליפורניה? לאחר חודשים של פעילות שמתי לב לעובדה הזו, ושיניתי את מסע הפרסום, חסכתי כסף על מודעות פרסום בכל ארה"ב והפנתי את מסע הפרסום שלי רק לאזורים הממירים ביותר. מוצר אחר נמצא שנמכר בעיקר באנגליה, וכיוונתי את כל מאמצי הפרסום שלי רק לשם, וויתרתי עלך הפרסום בארה"ב בכלל. מה עם מכירות מוצרי שותפים בארץ? השתמשו בסינון לפי שעות, אך בעיקר לפי מילות מפתח.
5. הסינון החשוב ביותר הוא סינון לפי מילות מפתח. כן, יש מילות מפתח ממירות ולא ממירות. למה? כי עבור מילות מפתח מסוימות, עולות מודעות מתחרות מסוימות, והן אולי מושכות יותר, אולי מוצרים טובים יותר, אולי מתחרים יצירתיים במיוחד – משהו בדינמיקה של תוצאות החיפוש גורמת למוצר שלכם למכור פחות טוב. סיבה נוספת וחשובה מאוד: סוגי קונים שונים מחפשים בצורות שונות. ישנן מילות מפתח שבהן ישתמשו גולשים שמחפשים מידע, אוספים תכונות של מוצרים, חוקרים בעיה או פתרון שלה. גולשים כאלה עולים לנו קליקים, שעולים לנו כסף, אך הם אינם קונים, לפחות לא כרגע. יעברו עוד כמה שלבים בטרם הם ירכשו מוצר. גולשים שנמצאים בשלבי קנייה מתקדמים ישתמשו במילות חיפוש הכוללות את מילת המפתח בצירוף מילים כמו: מחיר, הנחה, חנות, שם המוצר הספציפי שהם מחפשים וכדומה. אין לכם יכולת לדעת מראש מה תהיינה מילות המפתח הממירות שלכם, אלו ששוות לכם הרבה כסף. לאחר מעקב המרות תוכלו ללמוד אלו מילות מפתח מביאות המרות ומכניסות כסף, ואלו מילות מפתח לא מניבות מכירות. את מילות המפתח הלא ממירות תורידו, את מילות המפתח הממירות תשאירו ואף שיקלו להעלות מיקומים ולהגביר הופעות. מה לגבי מילות מפתח שממירות, אבל לא ברווח? הורידו את הביד שלהם עד לגובה המאפשר רווח. ניתן לכוון בידים בנפרד לכל מילת מפתח, השתמשו בפונקציה זו לאחר שקיבלתם נתונים ממעקב המרות. המשיכו כל הזמן לנהל מעקב אחרי המכירות שלכם, מקורותיהן והתמורות שחלות המערכת הזו. בהחלט תהיינה תקופות שבהן תצטרכו לשנות את הסינונים שביצעתם, להרוויח או לצמצם, בהתאם למתחרים חדשים, עונות השנה, רלוונטיות המוצר ועוד. בהצלחה!
 קראו ואת המדריך לצעדים ראשונים עם אפילייט מרקטינג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה