צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

14.12.2010

שיווק תוכניות שותפים - מוצר לא מקבל חשיפות


במסגרת סדרת פוסטים שאני מעלה בנושא שיווק תוכניות שותפים, מוצרי אפילייט עם דגש על פתרון בעיות, תוכלו לקרוא כמה מדריכים שנועדו לסייע בפתרון בעיות נפוצות בנושא שיווק תוכניות שותפים.
החלטתי לכתוב משהו שיכול לעזור למי שמשווק מוצרי אפילייאט, ונתקל בבעיה המוכרת: מוצר לא מקבל חשיפה מספקת, או אינו מקבל תנועה רבה.
אם אתם מקדמים מוצר אפילייאט, אתם וודאי מנסים לשווקו באחת או כמה מן הדרכים המקובלות: פרסום בגוגל אדוורדס, כתיבת מאמרים וכדומה. ישנן לא מעט דרכים חוקיות לשווק מוצרים שיטת שותפים, חלקן עולות כסף וחלקן בחינם.
השיטה העיקרית והמוכרת ביותר לקידום ושיווק תוכניות שותפים בשתלום, יכולה לעלות לא מעט כסף ודורשת הכנת תקציב. ואולם, שיטה זו מביאה תוצאות מהירות ותנועה מידיית כמעט, הכוונה כמובן לפרסום באמצעות אדוורדס.
היתרון של פרסום עם גוגל אדוורדס הוא שאתם יכולים לקבל חשיפה רחבה ותנועה גדולה לאתר שלכם ולמוצר האפילייט שלכם, תוך זמן קצר, מיידי כמעט. זה עולה כסף אבל מצוין כדי לקבל תמונה לגבי יכולת המכירה של המוצר.
חשוב מאוד להגביל את התקציב היומי שלכם לפרסום כדי לא להגיע למצבים שירדו לכם סכומי כסף אדירים בבת אחת דרך חשבון אדוורדס, ללא תוצאות, כלומר לא מכירות שיכסו את ההשקעה הזו.
התחילו בסכומים קטנים וערכו טסטים לכל מוצר שאתם משווקים, כדי לא להוציא יותר כסף ממה שתיכננתם על פרסום. ההמלצה שלי: לא להתחיל לפרסם מוצרי אפילייט באדוורדס לפני שלמדתם את נושא הפרסום באדוורדס בדרך כלשהי או התייעצתם עם מומחה לפרסום באדוורדס. יכול לקחת זמן רב לא רק להבין כיצד המערכת הזו עובדת, אלא איך לפרסם בה באופן המתאים למוצר שלכם, כדי שלא תפסידו כסף על פרסום מוקדם מדי.
ראשית, חישבו על דרכים להגביר חשיפה למוצר שלכם, באמצעות פרסום מאמרים, פרסום תמונות או וידיאו (אם יש ברשותכם תמונות מקוריות או סרטונים מקוריים שלכם, כמובן) וכדומה. ישנן שיטות רבות להגביר חשיפה למוצר האפילי יאט שלכם מבלי להוציא כסף.
אם אתם משווקים את המוצר שלכם ולא מקבלים מספיק חשיפה באמצעות גוגל אדוורדס, יכולות להיות לכך כמה סיבות:
1. מוצר לא מקבל חשיפה מספקת, כלומר המודעה אינה נחשפת מספיק פעמים. הסיבות יכולות להיות: תקציב יומי נמוך מדי, ביד לקליק נמוך מדי, וסיבות נוספות. תקציב יומי מוך מדי אינו מאפשר למודעה להיחשף מספיק פעמים, מאחר ומערכת אדוורדס תנסה להישאר במגבלות התקציב שלכם ולא למצות את כולו בבת אחת. תכונה זו עלולה לפגוע ברצף הופעות המודעה שלכם. ביד נמוך מדי לקליק, ביחס למתחרים שלכם, עלול לפגוע בהופעת המודעה שלכם. בתור מפרסמים חדשים, לחשבון הפרסום שלכם באדוורדס אין עדיין צבירת היסטוריה של CTR וציון איכות, ולכן עליכם לעבוד קשה יותר ביחס למתחרים שלכם כדי להשיג רלוונטיות, שתשפר את הציונים שלכם. ציוני איכות גבוהים יותר, פירושם שתצטרכו לשלם פחות כסף על מיקומים גבוהים יותר. בשלב ראשון תצטרכו גם לדאוג לרלוונטיות גבוהה וציוני איכות טובים, וגם למחיר סביר לקליק, כדי להצליח להתחרות במתחרים הקיימים, גם אם הם אינם משלמים יותר כסף מכם.
2. מוצר לא מקבל חשיפה מספקת מכייון ששיעור הקליקים על המודעות שלכם נמוך. כלומר, אין בעיה של חשיפה של המודעה, והיא מקבלת חשיפות מרובות, אך אין מספיק קליקים על המודעה, כלומר יש לכם בעיית CTR. במקרה הזה אינכם משמלמים כסף על חשיפת המודעה, מאחר ואתם משלמים כסף פר קליק ולא פר חשיפה. ואולם, CTR נמוך יעלה לכם, תשלמו עליו מחיר גם בצורת כסף וגם בצורת תועלת ותפקוד. CTR נמוך פירושו שתצטרכו לשלם יותר כסף על קליקים ותצטרכו להעלות בידים כדי להופיע באותם מיקומים. יתרה מזאת, CTR נמוך פירושו שאינכם מקבלים חשיפה מספקת של המוצר, למרות שהמודעה נחשפת לעיתים קרובות. כדי העלות CTR, ראשית העלו את המודעה שלכם מעל לאזור הגלילה של עמוד התוצאות. כשהמודעה שלכם מופיעה below the fold היא ממשיכה לצבור הופעות, אך בפועל גולשים אינם רואים אותה ולכן ה CTR שלכם נמוך. שנית, מקדו את המודעה באופן המדויק ביותר ביחס למילת המפתח, כדי להגביר קליקים. מילת מפתח כמו "מזון לבולדוג" צריכה להיות מוצמדת למודעה שהכותרת שלה היא "מזון לבולדוג" ולא "מזון לכלבים" או "חנות מזון לחיות מחמד". על מה אתם הייתם מקליקים אם הייתם מחפשים מזון לבולדוג??
כל ניסוח לא מדויק, לא רלוונטי, ושאינו עומד בתחרות המתחרים שלכם עולה לכם כסף. אם בקליקים לא רלוונטיים, שעליהם אתם משלמים כסף, ואם בירידה ב CTR שבטווח הרחוק – קרוב, עולה לכם כסף מאחר והיא מעלה את רף הבידים הנדרש להופעת המודעה בעמוד הראשון.
בפעם הבאה נדבר עוד קצת על פתרון בעיות בשיווק תוכניות שותפים, כמו מוצרים שלא נמכרים או אינם רווחיים.
קראו מידע מקיף על שיווק תוכניות שותפים כאן: אפילייט מרקטינג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה