צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

7.11.2010

מבט מצועף על כסף עף


בחיי שהוצאתי אלפיים שקל. איפה, איפה הם? זה לא היה כל כך מזמן, רק לפני שבוע. לא, רגע. מאז תדלקתי והוצאתי שוב כסף. שוב? רגע, אז לא עבר שבוע? אז כמה זמן בדיוק לקח לי להוציא אלפיים שקל? מה?? איך אפשר לבזבז כל כך הרבה כסף בשלושה ימים? זה יותר ממה שרוב בני האדם בעולם מרוויחים. גם לא זכור לי שקניתי שומדבר. רגע... אה, נכון. את זה. אבל זה עלה רק מאה שקל. אה, כן. גם את ההוא. נכון, גם נתתי טיפ. טוב, על נימוס וקודים חברתיים צריך לשלם. אבל איך כל זה הסתכם בשני מילניומים של שקלים?
כן, אם זה נשמע מוכר זה גם שורש חלקי של בעיית תזרים המזומנים שלכם. במילים פשוטות: למה אין לכם כסף.
כסף עף, הוא פשוט עף.
כסף
לצערנו לאו דווקא בכיוון הרצוי, כלומר לא בכיוון שלנו.
מול עיניים מצועפות, שטרות מתעופפות. אתם קוראים אחריו: כסף חכה, לא כל כך מהר, וחוץ מזה קר שם בחוץ, אולי תיקח סוודר? אבל אותו זה לא מעניין, הטבע שלו זה לעוף וזה נגד ההבניה האורגנית שלו (שהיא להתרבות), להישאר צמודים לאותו בנאדם יותר מחמש דקות רצופות. כסף מזומן בארנק, אח כמה שהוא עף משם מהר.
בבלוג הזה וגם במקומות אחרים תמיד ציינתי שעדיך לשלם במזומן ולא בכרטיס אשראי, שלא כדאי תמיד לקנות בתשלומים ושקל יותר לעקוב אחר ההוצאות שלכם אם משלמים במזומן. כשאתם משלמים במזומן אתם נדרשים ממש להוציא כסף מהארנק שלכם, וגם להיות מוגבלים בכמה כסף שיש שם באותו רגע.
יחד עם זאת חשוב לי להדגיש את התובנה החשובה הבאה: אל תוציאו יותר מדי כסף מזומן ואל תשמרו יותר מדי כסף בארנק, בסיידר?
אם השיטה שלכם לחסוך כסף ולשלוט בהוצאות היא להוציא כסף מזומן לכל השבוע מראש, סבבה. אבל תעשו חישוב בכמה כסף מדובר ואולי תחליטו על פרק זמן קצר יותר, אם תראו שמדובר בסכום כסף גדול במיוחד.
כסף מזומן אולי קשה יותר לפרידה ממשית, אבל מכיוון שהוא בארנק שלכם כל עפעוף עלול לגרום לו לעוף, כי הוא כבר שם. כסף מזומן שורף את הכיס, אתם רוצים לעשות בו שימוש ואם לא תיזהרו, אתם אכן תעשו בו שימוש. שימוש לא נבון, ובניגוד לכל הרשימות המסוגננות שלכם והטבלאות חיסכון.
החליטו שאתם מוציאים סכום כסף מסוים כדי לשלם על, נניח, דלק, קניות בסופר והוצאות קטנות כאלה ואחרות. הוצאות אחרות יש לשקול בנפרד ולהבים שהכסף הזה לרשותכם לכל פרק הזמן שהוקצב לו, ולשמור עליו שלא יישלף מהארנק בטרם עת, ויותיר אתכם למשך שבוע שלם בלי כסף לשלם על הדברים החשובים שתיכננתם בקפדנות. בברכת: אני לא מפזר עד שארוויח יותר, בואו נסיים הפעם.
דף הבית תמיד נמצא כאן: כסף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה