צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

24.5.2010

מחיר מכונת כביסה – כמה כסף זה עולה באמת?


כמה כסף עולה מכונת כביסה? הבטחתי פוסט על מחיר מכונת כביסה חדשה, וכיאה לבלוג הזה, אנחנו נדבר על מחיר מכונת כביסה כולל כל ההוצאות, הסיכונים וההבטחות.
מחיר מכונת כביסה לא מסתיים רק בשאלה כמה עולה מכונת כביסה.
ההוצאות על קניית מכונת כביסה חדשה כוללות עוד כמה מרכיבים, למשל:
1. כמה כסף עולה להוציא את המכונה הישנה מהבית שלכם?
2. כמה כסף עולה הובלה של מכונת כביסה חדשה שקניתם?
3. כמה כסף תשלמו על ביקור טכנאי במסגרת אחריות שקיבלתם, אם בכלל? (תלוי בסוג האחריות ומספר שנות האחריות).
4. כמה כסף זה יעלה לכם בחשבונות חשמל וחשבונות מים?
5. כמה כסף נשלם על קילקולים ותיקונים? איך בוחרים מכונת כביסה זולה אך שגם כזו שלא תתקלקל מהר מאוד?
6. כשזה מגיע לקניית מכונת כביסה חדשה – האם הזול הוא היקר? (רמז: לאו דווקא).
אז שנתחיל?
מחיר מכונת כביסה נע מ 1200 שקלים ועד כמעט 10,000 שקלים.
במה זה תלוי?
ישנם כמה מרכיבים של מכונת כביסה שצריך לקחת בחשבון, הללו משפיעים על מחיר מכונת כביסה בשילוב היצרן, חדשנות הדגם ומחירי החנות או מבצעים. לפי זה לקבל החלטת קנייה שמתאימה לתקציב ולצרכים שלכם:
1. פתח עליון או פתח קדמי? כאן נרשם הבדל בולט בטווח המחירים. מכונת כביסה עם פתח עליון לרוב תעלה יותר כסף ממכונה דומה עם פתח קדמי. ההעדפה לקניית מכונת כביסה עם פתח קדמי, היא שאם יש לכם גם מייבש כביסה עם פתח קדמי, אפשר לערום את המכונות אחת על השנייה ולחסוך מקום. לעומת זאת, אם אין לכם ייבשן עם פתח קדמי, אלא רק פתח עליון, לא תעזור לכם מכונת כביסה עם פתח קדמי. היתרון של מכונת כביסה עם פתח עליון הוא הרוחב שלה: מכונות כביסה עם פתח עליון הן צרות יותר, מכונות כביסה בעלות פתח קדמי לרוב תהיינה רחבות יותר ולכן תופסות יותר מקום בחדר הכביסה. מחיר מכונת כביסה בעלת פתח קדמי : כמעט לא ניתן למצוא בתחום האלף וחמש מאות שקלים.
2. סל"ד. הווואו, מונח חשוב לכל רוכש מכונת כביסה טרי. סלד פירושו מהירות הסחיטה של מכונת הכביסה שלכם. מכונות כביסה בעלות 600 סל"ד יכולות להיות זולות ביותר, אך מהירות ואיכות הסחיטה תהיה פחות טובה, ולכן כסף שחסכתם על קניית מכונת כביסה יכול לצאת בצורת חשבון חשמל גבוה קצת יותר, מכיון שתדרשו להפעיל יותר סיבובים של מייבש הכביסה כדי לייבש את כל העסק הזה. מכונת כביסה טובה באמת היא כזו בעלת 800 סל"ד ומעלה, ישנן גם מכונות של 1000 סל"ד. סל"ד גבוה מייקר את מכונת הכביסה, ב 800 סל"ד טווח המחירים עוזב את תחום האלפיים שקלים ונודד לכיוון ה 2500 – 3000. מחיר מכונת כביסה מושפע גם מגובה הסל"ד.
3. תכולה או נפח של מכונת כביסה. 5 ק"ג, 6 או 7 ק"ג? לרוב המשפחות, אפילו משפחות עם שניים – שלושה ילדים, מספיקה מכונת כביסה של 5 ק"ג, אבל בהחלט עדיפה מכונת כביסה של 6 ק"ג. משפחות עם ילדים לעיתים מכבסות מכונה ביום, ועניין הנפח חשוב. יחד עם זאת, מאחר ורוב האנשים מפרידים כביסה לפי צבעים וסוג בדים, לא תמיד מתמלאת מכונה שלמה, ואפשר לקנות מכונה עם נפח קטן יותר. אתם מכירים את הכמויות שלכם יותר טוב ממני. מחיר מכונת כביסה יכול להשתנות לפי גודל הנפח, אך לא תמיד מכונה גדולה יותר תהיה יקרה יותר, וזה כבר תלוי במרכיבים האחרים שלה.
4. צריכת אנרגיה: העדיפו מכונת כביסה עם סימון A שפירושו חיסכון באנרגיה. ממה שראיתי, זה לא מהווה הבדל במחיר, כל המכונות שראיתי בחנויות היו בעלות סימון A.
5. בדקו שיש במכונה תוכנית מקוצרת וכן תוכנית חסכונית במים. אם אתם מכבסים חצי מכונה, שתהיה אפשרות לתוכנית חסכונית שכוללת רק חצי מכמות המים. אם אתם מכבסים כביסה לא מלוכלכלת מאוד, שתהיה אפשרות לכביסה מקוצרת. כביסה מהירה אורכת כחצי שעה ומבזבזת פחות מים וחשמל. כביסה בתוכנית ארוכה יכולה לארוך כשעה וחצי! חישבו על חיסכון כסף ואנרגיה.
6. הובלה: לפעמים תקבלו הובלה חינם, תלוי ברשת ובדיל שקיבלתם. אם לא, תצטרכו לשלם הובלה של כ 200 שקלים פלוס מינוס. קחו בחשבון. 100 שקל פה ועוד שם מצטברים לסכום כסף נאה. בואו לחנות עם מחשבון, כי מחיר מכונת כביסה לא מסתיים רק בכמה שהיא עולה.
7. סילוק מכונת כביסה ישנה: אם אין לכם דרך להוציא מהבית את מכונת הכביסה הישנה או המקולקלת שלכם, תשלמו על הוצאתה בין 40 ל 200 שקלים בערך, תלוי ברשת ובדיל שלכם.
8. כמה כסף עולה אחריות? זו נקודה מאוד מעניינת וגם קצת טריקית: נניח שקיבלתם אחריות לשנה. לפעמים יציעו לכם להוסיף אחריות לעוד שנה בעלות של 100 שקלים, נניח. או כל דיל אחר. עוד בעניין האחריות: ראיתי מכונות כביסה עם שנתיים אחריות וגם עם שמונה שנות אחריות. מה ההבדלים ביניהם ואיזו מכונת כביסה כדאי לבחור? זה לא ברור עד הסוף. הנה ההסבר:
לפעמים האחריות תכלול שנה אחריות על מכונת הכביסה ועוד X שנות אחריות על חלקים.
לפעמים חלק מתקופת האחריות או כולה יהיו מותנים בתשלום עלות ביקור לטכנאי בסך 200 שקלים. במקרה כזה, האם לקחת מכונת כביסה עם 8 שנות אחריות למרות שתצטרכו בכל קילקול לשלם 200 שקלים?
9. לוחות דיגיטליים, מכנים, מחשבים וחלקים יקרים אחרים: כיום לא נמכרות בחנויות החשמל מכונות כביסה בעלות לוח מכני, רק דיגיטלי. העניין הזה מייקר מעט את עלויות התיקון. שכן אם הלוח מתקלקל, החלפתו יכולה לעלות בין 500 לאלף שקלים, תלוי בדגם. מה כדאי לעשות? לברר מראש בחנות, על סוג הדגם שאתם קונים, כמה כסף עולה החלפת החלק הזה? תתפלאו, אבל ישנם מכשירים שהחלפת חלק קטן עולה כמו מכשיר חדש, וישנם מכשירים שהחלפת החלק אינה כרוכה בעלות משמעותית. פשוט תשאלו מראש! אנחנו בודקים מחיר של מכונת כביסה ועורכים השוואית מחירים בין מכונות כביסה שונות, אך לא טורחים לברר כמה כסף יעלה לנו התיקון שלה.
על מה עוד לחשוב? האם מכונת כביסה שקטה או רועשת, כדאי לשאול מראש כי זה דבר שלא רואים בחנות.
מה עוד? הדברים שציינתי הם לרוב החשובים בבחירת מכונת כביסה חדשה. על תוספות ותכונות נחמדות נוספות תשלמו מעט יותר כסף, למשל: פתיחה נוחה של מכונת הכביסה, סיום הכביסה תמיד עם הפתח למעלה, מתקן נשלף לאבקת כביסה ומרכך (כולם נשלפים, אך יש כאלה שנשלפים ממש בקלות או ממוקמים בצדדים מה שמפחית ליכלוך ונזילות של החומרים על המכונה) וכדומה.
מסקנתי הסופית הייתה : מחיר מכונת כביסה אידיאלי משתנה מאוד על פי צרכים ועל פי תקציב. אם יש לכם תקציב נמוך, תוכלו לרכוש מכונת כביסה גם ב 1500 שקלים והיא תעשה את העבודה. אין לי מושג כמה שנים תחזיק מכונת כביסה כזו והאם היא מתקלקלת מהר יותר ממכונת כביסה יקרה או לא.
נראה שרוב מכונות הכביסה המשודרגות, אלה שכוללות את רוב המרכיבים שציינתי ברמה גבוהה, עולות כ 2500 ועד 4500 שקלים.
לבחירתכם, כביסה נעימה! ואל תשכחו: אפשר לחסוך כסף על כביסה גם אחרי קניית המכונה: ייבשו על החבל במקום במייבש, אפילו רק לפעמים, כשיפה בחוץ. השתמשו בכמות מספקת ולא מוגזמת של חומרי כביסה. הפעילו תוכנית מקוצרת או חסכונית במים לפי הנדרש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה