צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

18.1.2010

תעריפי המים החדשים, מה זה היטל מים וכמה כסף זה עולה לנו


מדוע מזנקים חשבונות המים שלנו? כמה כסף עולים כבר מים מהברז? אחרי שעסקנו כאן רבות בשיטות שונות לחסוך כסף, קיצוץ סעיפים תקציביים שונים וביניהם למשל, לא יקרה אסון אם תבטלו את קניית המים המינרליים שלכם או תקצצו בה, או תבטלו את מתקן המים המינרלים או בר מים מסוננים שיש לכם בבית כדי לחסוך כמה אלפי שקלים בשנה. אפשר למשל, לעבור למים מסוננים או קניית בקבוקי מים מינרלים מדי פעם, ואפשר, כן בהחלט אפשר – לשוב לשתות מים מהברז! ולחסוך המון כסף על ידי שתיית מי שתייה מהברז, ולמי שמתעקש – אפשר גם לקרר אותם.
אז אחרי כל זאת, הנה הגיעו תעריפי מים חדשים שגורמים לנו לחשוב: אולי כבר זול יותר לקנות מים מינרליים?
אז קודם כל, נירגע. כנראה שלא. מי ברז עדיין זולים יותר, אבל כבר זולים פחות.
זוכרים את היטל הבצורת? אז קבלו תיקון, היטל הבצורת הוקפא לפחות עד אפריל, ומה יקרה לאחר מכן אין לדעת, אך כרגע הוא בכלל לא בתוקף. מה שכן, תעריף המים עלה החודש ומחירי המים פשוט התייקרו, בלי קשר להיטל הבצורת הקודם שדובר עליו.
מחירי המים התייקרו החודש וביולי צפויה עלייה נוספת במחירי המים. העלייה הראשונה בכ 25% והשנייה בכ 15%. בנוסף לכך, נהוגה החל מינואר הקצבת מכסת מים לנפש בסך 2.5 קוב מים. צריכת מים מעבר למכסה זו תקפיץ את המחיר לקוב. ישנם כמה גורמים שיש לקחת בחשבון בחישוב חשבון המים, אך בואו ננסה לתת כמה דוגמאות רק כדי לקבל תמונה טובה יותר של מחירי המים. אם עד היום שילמנו 4.1 ש"ח לקוב מים בתעריף הנמוך, לא כולל ביוב, הרי שמחיר זה יעלה לכ 8 שקלים לקוב מים וביוב.
התעריף הקודם היה מוזל 4.1 ש"ח לקוב מים, למכסה של 8 קוב. מ 8 ועד 16 קוב התעריף היה 5.6 ש"ח לכל קו"ב. זאת ללא קשר לתעריפי הביוב שנעים בין 2-4 שח לקו"ב מי ביוב.
תעריפי המים החדשים, לעומת זאת מאוחדים עם היטל הביוב והם מחושבים לפי נפש. המכסה לנפש היא 2.5 ק"וב מים לחודש, עליהם נשלם 8 ש"ח כולל היטל ביוב. על כל קו"ב לנפש נוספים נשלם תעריף יקר יותר.
גם אם אין לכם מושג כמה כסף אתם משלמים על מים וביוב מדי חודש, אתם עלולים לשלם מעתה בין 40%-80% יותר.
אז איך חוסכים, גם כסף, גם מים – וכמה מים בממוצע צורכת משפחה בישראל?
נניח שמשפחה ישראלית ממוצעת, בת 4 נפשות, צורכת כ 20 קו"ב מים בחודש. בתעריף הישן משפחה כזו שילמה כ 100 שקלים מים ועוד כ 30-40 ש"ח היטל ביוב. כעת משפחה ממוצעת תשלם כ 200 שקלים על חשבון מים וביוב יחד.
אז נסדר את זה טיפה, וסליחה על כפל הלשון. קו"ב מים שווה ל 1000 ליטר מים. במקלחת של 5 דקות או צורכים (או מבזבזים) בערך 100 ליטר מים. תכפילו את זה ב 30 יום החודש, ותקבלו שכבר חרג כל בן משפחה בכחצי קו"ב מהמכסה לנפש, שהיא 2.5 קו"ב בחודש. מסקנה: קצרו את זמן המקלחת ואל תשאירו ברז פתוח בעת סיבון וחפיפת שיער. ועוד לא דיברנו על כמה מים מבזבזים עד שאתם מחכים למים החמים...אבל זה רק מקלחות. מה עם מדיח הכלים, מכונת הכביסה? בהדחת כלים בכיור תחת הברז אנו עלולים לבזבז כ 50 ליטר מים, לעומת הדחה במדיח כלים שיכולה להיות חסכונית בהרבה. מכונת כביסה צורכת כ 14 ליטר מים, ושימו לב: הדחת המים בשירותים – כ 38 ליטר מים ביום לאדם! זה המון.
בנוסף כל אדם מבזבז כ 10 ליטר נוספים ביום בכיור המקלחת (צחצוח שיניים, גילוח ושטיפת ידיים). ועוד לא דיברנו על בישול, גינון, שטיפת מכוניות וכולי.
רוצים לחסוך? לחסוך מים זה כבר מזמן לא טרנד אלא הכרח של ממש. תחסכו מים ותחסכו גם כסף מעתה, יותר כסף. סגרו את הברז בעת גילוח, צחצוח שיניים, סבון וחפיפת שיער. השתמשו בהדחה קטנה בשירותים שחוסכת 50% מהמים. אל תפעילו מדיח כלים או מכונת כביסה שאינם מלאים כדי לא לבזבז מים. קצרו את זמן המקלחת. אגרו מים באמבטיה או בכיור המטבח (למשל, אספו בגיגית או דלי את המים שנשפכים בזמן שאתם מחכים למים החמים) והשתמשו בהם להשקיית הגינה או העציצים. תקנו מייד דליפות. השתמשו בזרם מים בינוני ולא חזק לשטיפה או למקלחת.
חסכו כסף ומים ושיהיה לכולנו חורף גשום!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה