צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

14.1.2010

קונים או שוכרים ?


כל מי שיש לו דירה אוהב לספר שהוא משקיע את כספו (זה שהוא משלם כל חודש למשכנתא, שלא נדבר על כל הסכום ההתחלתי שהוא הפקיד בבנק לצורך לקיחת המשכנתא מלכתחילה) בעתיד, במגורי קבע, בדירה משל עצמו שהוא אמנם ישלם עליה במשך 20 שנה, אבל לבסוף היא תהיה בבעלותו והוא לא יצטרך לשלם עליה יותר.
לעומת זאת, השוכר החרוץ מבזבז את כספו, או "זורק" אותו לבעל הבית. השכרת דירה היא לא זריקת כסף לפח, יותר מששכר לימוד לאוניברסיטה, תשלומי חוגים, קניית מזון ושימוש בחשמל הוא זריקת כסף. אפשר לאמר על כל תחום בחיינו שמוטב לקנות משהו מאשר לשכור או לעשות שימוש בשירות. אך עדיין אנו מקבלים תמורה לכסף שלנו, שירות יקר ערך, במקרה הזה מגורים.
ניקח את רכבי הליסינג הפרטי לדוגמא. בתשלום ראשוני נמוך יחסית יש באפשרותנו לקבל רכב חדש לחלוטין, שמחירו הגבוה לא היה מאפשר לנו לרכוש לעולם. אנו משלמים דמי ליסינג חודשיים נוסף על התשלום הראשוני ובסוף תקופת הליסינג יכולים לרכוש את הרכב במחיר שמשלים את הסכום ששילמנו עד כה, או לקבל זכות לליסינג חדש. נכון, התנאים מתשנים וכך גם המחירים אך העיקרון די ברור.
בסופו של דבר מבחינה כלכלית ייתכן ופחות משתלם לקנות רכב בצורה כזו, אך אנו מרוויחים יתרונות אחרים שהם נחלתם של שוכרים בלבד, כמו שוכרים בכל תחום: גמישות, גיוון, האפשרות לקבל בדיוק את מה שאנחנו רוצים בלי להתפשר מטעמי מחיר גבוהים. יש כאן עניין של סדר עדיפויות, ושכירות מאפשרת לאנשים להשיג את המטרות שלהם גם אם אין להם כסף להשיג אותם לבעלותם. אם אין לי כסף לקנות דירה בתל אביב, מכיון שכל העולם רוצה לגור באזור תל אביב ומחירי הדירות גבוהים מאוד, אני יכול לקנות דירה במקום מרוחק מהמרכז, להשיג עבודה מרוחקת מהמרכז או לנסוע למרכז כל בוקר ממקום מגוריי. אני יכול להרשות לעצמי דירה קטנה יותר, לשפץ אותה על חשבוני ואם אני רוצה לשנות, להחליף דירה או לגוון אזור מגורים או גודל דירה, כל מעבר כזה הוא מסע. לעומת זאת, שכירות מאפשרת מגורים במרכז גם אם אין לך כסף לקנות דירה במרכז. אפשר בנתיים לעבוד קרוב לעיר, לבלות או ללמוד קרוב לעיר ולהנות מכל מה שיש לה להציע. כשהמשפחה מתרחבת אפשר בקלות להחליף דירה, לעבור שכונה או לעבור לדירה גדולה יותר. כמה פשוט.
רגע, יש גם חסרונות, כמו בכל דבר. כל שיפוץ לא מוציא כסף מהכיס הפרטי שלכם, אבל יוציא לכם את המיץ לבקש אותו מבעל הבית. חוסר היציבות והוודאות באשר לעלייה בשכר הדירה, משך החוזה וכל מה שקשור במגורים בדירה שאינה בבעלותכם עלול להיות מעיק.
מבחינה כלכלית, לא תמיד עדיף לקנות דירה וזה תלוי כמה כסף יש לכם מראש להשקיע בקנייתה. מבחינות רבות אחרות דווקא יש יתרונות לרכישת דירה. למשל, לא תצטרכו לשלם על מגורים כל חייכם, ולא תצטרכו לתת את תשלומי הפנסיה שלכם כדי להמשיך לשכור דירה. יתרונות פסיכולוגיים בולטים של קניית דירה הם יציבות, קביעות, בטחון, אוטונומיה בעיצוב ושיפוץ הבית, והעובדה הפשוטה שכשתסיימו לשלם משכנתא יהיה ברשותכם נכס. לרובנו אין לתחושה הזו תחליף, ואנו מעדיפים כנראה בטחון ויציבות על פני גיוונים וגמישות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה