צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

22.11.2009

איך יוצאים מהמינוס


הגעתם לכאן: כסף ›  איך לצאת מהמינוס › איך יוצאים מהמינוס
איך יוצאים מהמינוס ? שאלה שחוזרת ונשאלת ואפילו עלתה מדרגה בשנים האחרונות. נדמה שהשנים האחרונות החזירו אותנו צעד קטן אל העבר, אל מה שהיה לפני תרבות הצריכה ועידוד שפע. איכות הסביבה, המשבר הכלכלי והעובדה הפשוטה שמשפחות רבות פשוט חיות הרבה מעבר ליכולת הפיננסית האמיתית שלהן, הביאה אותנו למצב קצת חדש. יותר ויותר אנשים מחפשים לדעת איך יוצאים מהמינוס, כי לחיות ברמת חיים גבוהה שאינה תואמת את ההכנסות כבר לא נתפס נכון. תוכניות טלויזיה שעוסקות בבעיה איך יוצאים מהמינוס, היכן כדאי להשקיע כסף, איך אפשר לחסוך כסף, השוואת מחירים בתחומים שונים ובוודאי הכניסה של האינטרנט כחלק אינטגרלי מחיינו, מאפשרים לנו להשוות יותר ולחסוך יותר כסף. היום עומדים לרשותנו הרבה יותר מקורות מידע להתמודד עם שאלת איך יוצאים מהמינוס, וכל נושא שיקלול ההוצאות וההכנסות שלנו עלה למודעות גבוהה יותר. כיצד לשלוט בחשבון הבנק, להבין טוב יותר את הריביות שאנו משלמים, את תנאי ההלוואות, מינוס או חשבונות הבנק שלנו בכלל. המשבר הכלכלי ללא ספק תרם לעובדה שאנו מבקשים לשמור טוב יותר על כסף שהרווחנו או על כסף בבנק, ומשפחות שחיות שנים עם אוברדראפט מבקשות לברר איך יוצאים מהמינוס וסוגרים אותו כמה שיותר מהר, וכמה שפחות כואב.
הרבה פעמים אנחנו מסתכלים על האנשים שחיינו בסביבה הקרובה שלנו: שכנים, משפחה, חברים ושואלים את עצמנו כיצד הם מצליחים לחיות ברמת חיים גבוהה, כמה כסף יכול להיות שיש להם? אולי יש להם מכוניות יקרות, בית גדול, קניות ובילויים מרובים. אך לעיתים אורח החיים הבזבזני הזה הוא רק מה שנראה כלפי חוץ, ומה שאנו לא רואים זה את המינוס שיושב להם בבנק. איך יוצאים מהמינוס אולי אינה בגדר שאלה בוערת מבחינתם, או שאינם חוששים ממחסור או שאינם מודעים אפילו למצבם עד תום. כל אחד יכול לחיות ברמת חיים מופרזת על חשבון מינוס בנק, גם אם אין לו כסף כמעט בכלל, אבל זו כמובן אינה חוכמה גדולה, נכון? הרי המינוס לא ייעלם ובקרוב כנראה שהם יעמדו בפני בעיה קשה ויצטרכו להחזיר חובות הולכים ותופחים. אם אתם מודעים למינוס בבנק או למצב שאין לכם כסף יותר להוציא מצבכם טוב יותר ממי שלא מודע למצבו וממשיך לפזר כסף כאילו אין מחר. איך יוצאים מהמינוס? קודם כל מגבירים מודעות ונשארים מאוחדים גם נוכח התגליות הלא נעימות (אולי) שיתגלו בחשבונות הבנק: גובה מינוס בבנק, ההחזר החודשי על הלוואות, גובה ריבית חודשית על מינוס או הלוואה, סיכום כל המינוס או חובות שיש לכם וחישוב דחוף של ההכנסות החודשיות מול הוצאות חודשיות שלכם, כדי לברר בכמה גדל הגירעון החודשי שלכם. כדי לדעת איך יוצאים מהמינוס, צריך קודם כל לברר מה גודל הצרה: בכמה המינוס שלכם בבנק גדל בכל חודש. את הפער הזה צריך דבר ראשון לחסל. איך יוצאים מהמינוס זה אומר לחיות לפי ההכנסות שלכם, וקצת פחות, אם אתם רוצים גם לסגור את המינוס בסופו של דבר. הסוד הוא פשוט, והנוסחא פשוטה: להוציא פחות ממה שאתם מכניסים כדי לצמצם כל חודש את המינוס בקצת. או-קיי, קל לדבר על איך יוצאים מהמינוס אבל קשה יותר ליישם, נכון? לא כל כך קשה. שימו לב:
ערכו רשימה של כל ההוצאות שלכם, במזומן, בהוראות קבע ובאשראי. חלקו אותם לסעיפים: מזון, ביגוד, לימודים, חוגים, חשבונות שוטפים, דלק, מותרות. חלקו לתתי סעיפים: אוכל בחוץ, בילויים, חשבון חשמל, חשבון טלפון וכדומה. מי שרוצה לדעת איך יוצאים מהמינוס חייב לדעת שפירוש הדבר וויתורים וקיצוצים. עכשיו אתם צריכים להחליט ביחד על מה מוותרים או כמה מקצצים מאיפה. יש הוצאות שאפשר לבטל כליל, למשל לעבור לשטוף את הרכב בעצמכם או לנקות את הבית לבד, לא לאכול בחוץ וכדומה. מי שזה קשה לו, שיעבור לשבוע-שבוע. השבוע אני שוטף את האוטו בעצמי, שבוע הבא מכניס לשטיפה. שבוע אחד עוזרת בית, שבוע הבא מנקים לבד. שבוע אחד מניקור, שבוע הבא לא. השבוע נאכל בחוץ פעם אחת, שבוע הבא לא. כבר תקצצו בחצי את ההוצאות הללו בלי להרגיש שוויתרתם יותר מדי.
עברו להשתמש יותר במזומן, עד כמה שאפשר. הוציאו בתחילת כל שבוע כסף שישמש אתכם לכל השבוע. לדלק, מזון וכל מה שאפשר לשלם במזומן, כך תהיה לכם שליטה טובה יותר על ההוצאות ולא תתפתו לקניות מיותרות. איך יוצאים מהמינוס שאלתם: חיים לפי כמה שיש בארנק, ולא יותר מזה. אבל אם אתם יוצאים מהמינוס אתם צריכים להוציא פחות ממה שיש לכם, כדי לסגור את הפער שכבר יצרתם, לסגור את המינוס שכבר נוצר פירושו שתצטרכו להוציא פחות מההכנסות שלכם. היו מוכנים לוויתורים וקיצוצים בכל סעיף: בדקו כיצד לחסוך על חשבון חשמל, חשבון טלפון, צריכת דלק, קניות בסופרמרקט ועוד. כל חיסכון בסעיף כלשהו, גם יחסוך רק מעט כסף, הרי שהכל יחדיו יצטבר לסכום שיכול להוציא אתכם מהמינוס במהרה. אם המינוס בבנק גדול, חישבו מה אתם יכולים למכור או על מה אתם יכולים לוותר, גם אם זה קשה: מכונית, דירה קטנה יותר, מכירת כל מיני דברים שמעלים אבק בבית וכדומה. החיוך יגיע כשתראו תוך חודש-חודששים בכמה הצלחתם לצמצם את המינוס. בהצלחה.
קראו עוד טיפים רבים שיכולים לעזור לכם, יוצאים מהמינוס על ידי חסכון בכל ההוצאות: לחסוך כסף כלכלת המשפחה

2 תגובות:

  1. אני עשיתי טבלה מעולה בכדי לראות את כל ההוצאות וההכנסות שלי (כולל כסף שמקבלים מההורים)זה עוזר להיות שליטה על החשבון, אבל בתנאי שמעדכנים אותה כל שבוע.בהצלחה!

    השבמחק
  2. תודה רבה על התגובה! זה רעיון מעולה. למי שרוצה ללמוד איך יוצאים מהמינוס, כדאי בשלב ראשון להכין טבלה שכזו, ולאחר תחילת התהליך, לחזור לטבלה ולראות מה ניתן לשנות, לשפר ולשדרג בטבלת ההוצאות וההכנסות. כדאי כמובן לעקוב אחר הטבלה כל בשוע, לעשכן אותה ולראות את ההתקדמות לנגד עיניכם. תודה ששיתפת ושיהיה הרבה בהצלחה!

    השבמחק