צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

21.8.2009

כמה כסף להביא לחתונה, בר מצווה, ברית? כמה כסף מקובל להביא צ'ק לארועים check money


יופי, שאלה מצוינת. כמה כסף ובמיוחד באוגוסט. מה קורה לכולם באוגוסט שהם מחליטים להתחתן דווקא עכשיו ואנחנו צריכים להוציא מלא כסף על כל החתונות שבעולם? אולי עדיף כבר לנסוע לחופש באוגוסט במקום להוציא המון כסף על חתונות, ולאמר בנימוס "אנחנו בחו"ל". כלכלית יש מצב סביר שזה רווח נקי פשוט להעלם מפה, עם טיסה ומלון ושופינג עוד תצאו בזול יחסית להישארותכם בארץ ומתן צ'קים לכל החברים של החברים של הבני דודים שלכם. טוב, אבל זה היה בערך בצחוק. ועכשיו ברצינות (או לפחות קצת יותר ברצינות, בסדר?). לשים פעם אחת ולתמיד את עניין ה כמה כסף להביא לחתונה יכול לעזור לא רק לאורחים, אלא גם למי שמתכנן חתונה. תוכלו לדעת מראש קצת יותר במדויק כמה כסף אתם צפויים לקבל מהאורחים שלכם, מה נחשב מקובל וכך הלאה. למשל, כשאתה רווק (ורוב הזוגות שעומדים להתחתן הם מן הסתם רווקים) אתה מבזבז יותר על עצמך מאשר על אחרים (כי עוד אין לך ילדים) בדרך כלל, ולכן אתה עלול להיות די מופתע כאשר לחתונה שלך מגיעה משפחה של 5 נפשות ומביאה סכום כסף שאתה בתור רווק הבאת יותר לכל חתונה נשכחת שאי פעם כיבדת בנוכחותך, הגם שבאת לבד או רק עם בת/בן זוג.
כמה כסף מקובל להביא לארועים שונים? כמה כסף להביא לחתונה, כמה כסף להביא לבר מצווה, בת מצווה, כמה כסף מקובל להביא בצ'ק לברית מילה? ואם אני מביא כסף בדולרים או מזומן – זה נראה יותר טוב ואני יכול להביא פחות...? כמה כסף מביאים להולדת תינוקת או תינוק, ואולי בכלל מביאים מתנה ולא צ'ק? להביא כסף לחינה או מסיבת אירוסין או להביא מתנה?
כל עניין הבאת צ'קים לארועים "כדי לכסות את המנה" מעניין מאוד מבחינה תרבותית, ואולי בעצם עמוק יותר מאשר כיסוי המנה. מה מקובל להביא בקרב אנשים שונים, כמה כסף מקובל להביא אם ההחלטה היא להביא צ'ק? יש איזשהו סטנדרט שאומר שעלינו לכסות את מחיר המנה שלנו בארוע לפחות. ואם חתונה מתקיימת באילת והזוג גר בתל אביב, מה דעתו על זה שהוצאנו כל כסף שהיה לנו בארנק בכלל על דלק או ביביסיטר? קחו זאת מראש בחשבון ותתחתנו קרוב, רמז. ואם זוג התפרע לגמרי ומנה בחתונה של בני הזוג עולה $100 ? אז מי מחליט מה נחשב ממוצע מקובל?
בואו נתחיל מכך שמי שהוציא כל כך הרבה כסף על מנה לחתונה כנראה לא סומך על האורחים שיחזירו את עלות הארוע, ויש לו מספיק כסף לשלם על זה. ואם לא, באופן אישי, שישלם על זה בכל זאת. הבאת כסף כמתנה לחתונה או ארוע נובעת גם מהרעיון להקנות לזוג הצעיר התחלה חדשה וטובה לחיים, מספיק כסף כדי לאפשר חגיגת חתונה, התחלה של רכישת דירה וכדומה. רעיון יפה. הבאת כסף כמתנה לארוע כמו חתונה נובע גם מהעובדה שזוגות רבים אורים בחתונה עסק כלכלי – אם יצליחו להכניס יותר כסף משהוציאו על קיום הארוע, הם יכולים "לצאת ברווח" ולהשתמש בו להתחלה טובה לחייהם המשותפים.
בשיקלול של כמה כסף להביא לחתונה או לכל ארווע צריך להביא בחשבון כמה גורמים:
מידת הקירבה שלכם לזוג המתחתן
כמה כסף הם הביאו לכם לחתונה
כמה אולם הארועים או המקום שבו הם חוגגים רחוק ממקום המגורים שלכם, כלומר כמה אתם צריכים להתאמץ כדי להגיע לשם, ולפחות חלק מהמאמץ שלכם מוערך בעצם זה שהגעתם, אם המקום רחוק.
לאיזה סוג ארוע אתם מביאים כסף : חתונה, ברית/ה, בר/בת מצווה.

ארועים שמקובל בהם להביא מתנות הם: אירוסין, חינה, חנוכת בית, ארועים שמתקיימים בבית וכדומה.
בדרך כלל יש להביא לפחות 200 ש"ח ליחיד לחתונה, כדי לכסות את עלות המנה (ולפעמים זה מספיק לכיסוי + ). ילדים זה כבר עסק אחר, ואם מגיעים לחתונה של קרובים או חברים רחוקים יותר זה בהחלט יכול להשתנות. לחבר הכי טוב או אח מקובל להביא בסביבות 500 ש"ח ליחיד, וזאת בלי שום קשר למקום הארוע או המרחק אליו. אנשים רבים מביאים בחשבון כמה כסף הם קיבלו מבני אותו זוג ומביאים כסף בהתאם, לפעמים עם תוספת קטנה. כסף מזומן נראה טוב יותר וגם כיף יותר לקבל, קל יותר להפקיד, אך מפחיד יותר לאבד או לשמור מפני גניבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה