צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

18.4.2009

איך לחסוך כסף בלי להרגיש


אם אתם רוצים לחסוך כסף, מכיון שהכנסותיכם פחתו, או בשל רצון לצאת מהמינוס או להתכונן טוב יותר לעתיד – אתם לא לבד. לחסוך כסף תמיד היה נכון, אך בשנים האחרונות הפך פופולרי יותר, וגם מי שיש לו מספיק כסף מתכנן אותו טוב יותר ועורך סדרי עדיפויות: לחסוך כסף חזר לאופנה, בעיקר השנה – שנת מיתון שכמוה.
מבין שלל הרעיונות, הטיפים ועצות כיצד לחסוך כסף הן מהפן המעשי והן מהפן האישי של שינוי הרגלים וחשיבה אחרת על נושא כסף, הנה רעיון מבריק לחסוך כסף בלי להרגיש...בשלב הראשון הוא אולי יורגש מעט, אך לטווח ארוך הוא יהפוך להיות חלק מהשגרה שלכם ובסוף החודש לא רק תחסכו יותר כסף, אלא גם תבזבזו פחות.
כדי ליישם רעיון זה החשבון שלכם צריך להיות פחות או יותר מאוזן, כלומר סכומי כסף שאתם מוציאים צריכים להיות כמה שאפשר שווים לכמה שאתם מכניסים. מתאים למי שקשה לו לשלוט בהוצאות, ובהטיה יכול לשמש גם את מי שמנסה לסגור מינוס או הלוואה דוחקת. רעיון זה אינו מחליף עריכת רשימות הוצאות והכנסות וצימצום הוצאות מסעיפים תקציביים שונים וביטול סעיפים תקציביים שונים, אלא מגיע בנוסף והוא פשוט וקל ליישום.
בכל חודש אתם חיים לפי תקציב מסוים ומוגדר: סכום כסף שזמין לכם ואותו אתם יכולים להוציא. מי שנמצא במינוס פירושו שהוא מוציא יותר מסכום כסף זמין זה. הרעיון הוא להקצות מראש, לפי ההוצאות השוטפות החודשיות שלכםף סכום כסף קבוע מראש לחיסכון. סכום כסף לחיסכון צריך להיות מתואם עם רשימת ההוצאות וההכנסות שלכם, כדי שהחיסכון לא ייצור מינוס בבנק, בכך הרי לא השגנו כלום. זה צריך להיות סכום כסף שאתם יכולים לעמוד בו, ואפשר להתחיל מסכום קטן ביותר, נניח 100 או 300 ש"ח, רק בשביל התרגיל. כל אחד בהתאם לתקציבו והכנסותיו. מי שאין לו משפחה לפרנס, לימודים לממן או משכנתא לשלם, מן הסתם יכול להקצות לחיסכון יותר כסף ממי שיש לו מחויבויות כספיות רבות.
כאשר בתחילת החודש את מראש מוותרים על סכום כסף מסוים, אתם יודעים שהתקציב שלכם הוא מה שנשאר, וחיים לפיו. כך אתם מבזבזים פחות, ואם התקציב המקוצץ הזה יגרום לכם לחשוב פעמיים על כל רכישה, כבר השגתם עוד מטרה חשובה. בחודש הראשון אולי תרגישו קצת לחץ, אבל כעבור כמה פעמים תשכחו מהחיסכון הזה, יש לשער, ותתרגלו לחיות לפי התקציב החדש – זה המקוצץ בכמה מאות שקלים בחודש. כעבור שנה יהיה לכם חיסכון של כמה אלפי שקלים שיספיק לחופשה משפחתית, שיפוץ, הוצאה בלתי צפויה, שידרוג הרכב וכדומה. תתמידו כמה שנים ויש לכם חיסכון לא רע בכלל.
על אותו עיקרון אפשר להסתייע בכך לסגירת המינוס או לכיסוי חובות או הלוואות: רק שבמקום לשים כסף בחיסכון, מוסיפים את הסכום להחזר החודשי של הלוואה מסוימת, נניח, וכך מחזירים את ההלוואה מהר יותר. במקרה שהמטרה היא לא לחסוך כסף אלא לסגור פער (מינוס, חוב, הלוואה, חוב בכרטיסי אשראי וכדומה), חשוב להקצות מדי חודש סכום כסף מוסים רק למטרה זו, ולא להסתמך על "מה שישאר בסוף החודש" – כי אז לא נשאר כלום. מראש להקצות כסף להחזר, ואח"כ להסתדר עם מה שנותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה