צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

29.2.2012

למה החלטתי לעבוד מהבית


אתם נמצאים כאן: כסף ›  עבודה מהבית › למה החלטתי לעבוד מהבית
אנחנו מכירים כבר ארבע שנים. זאת עובדה. במהלך כתיבת הבלוג הזה, כתבתי הרבה מאוד על עצמי ובתקופות שונות של חיי הבלוג הזה ושל חיי, אף פירטתי וסיפרתי באריכות אודות החלטות קריירה כאלה ואחרות שקיבלתי ומשמעותן עבורי.
לאחרונה העסיקו אותי מחשבות על כך, שלמעשה קיבלתי החלטה לעבוד מהבית בכמה נקודות זמן שונות בחיי, ומתוך מספר סיבות, שונות זו מזו בכל פעם.
כל אחת מהן חיזקה אצלי, כאשר התרחשה, פעם נוספת, את החלטתי לעבוד מהבית.
כאשר התחלתי לעבוד בשיווק באינטרנט ולחקור את הדרכים לעשות כסף באינטרנט, זה למעשה קרה די במקרה, ומאוד מזמן. הרבה מים עברו מאז... ומאז ועד היום קיבלתי שוב ושוב, בנסיבות שונות, את ההחלטה לעבוד מהבית.
היום אני רוצה לשתף אתכם בשני מקרים כאלה. לא הראשונים, ולא האחרונים, אבל בשני מקרים משמעותיים, שיש ביניהם קשר. כאשר הם התרחשו לא ידעתי בזמנו, שהם בבחינת רגעים מכוננים בחיי, אבל הלכה למעשה הם היו כאלה.
הראשון התרחש לפי די הרבה שנים, וקצת לפני שהתחלתי לעבוד מהבית ולהרוויח כסף באינטרנט.
סגרתי פרויקט עסקי מוצלח, פרויקט עצמאי ומרוויח, שעשה את שלו ותם זמנו, והיה מראש מוגדר ותחום בזמן מבחינתי. ידעתי שזה הזמן לצאת לדרך חדשה והתחלתי לעסוק במקביל בכמה מוקדי יזמות עצמאיים חדשים.
במקביל חיפשתי עבודה חלקית שתמלא את חשבון הבנק שלי, במקביל לעשייה הפרטית, ועד שעסקיי החדשים יעמדו על הרגליים. אחריות, אתם יודעים.
זומנתי לראיון עבודה חשוב, במשרה שחשבתי שחשקה בה נפשי (אלוהים, איזה מזל, איזה מזל, שלא קיבלתי את העבודה הזאת, שלא דומה בשום דבר והקשר למה שאני עושה היום ולאופן שבה לחם חוקי בא אל שולחני דהיום).
בראיון נרשמה התפעלות מכישוריי וניסיוני, שיחה ארוכה קלחה בין המראיינת לבין עצמי, והיא אף זימנה את המנהל שלה, שישתתף בשיחה לאחר ראיון עבודה מוצלח.
טיפין טיפין, ובלי משים, החל נושא אחד לעלות שוב ושוב לדיון באותו ראיון עבודה. תחילה ברחשים קלים וחרישיים, כמעט בלתי נשמעים, ולאחר מכן בקולות רמים יותר ובמשמעויות ניצחות יותר.
ילדיי היו קטנים מאוד באותה עת, וכמעט אף תשובה שנתתי בנושא, נדמה שלא סיפקה את המראיינת ומנהלה, היות והם המשיכו לחקור ולשאול את אותה שאלה, כל פעם בצורה אחרת ובמילים קצת שונות, ולבסוף ממש בגלוי ובלי שום משחקי מחבואים. לאמור: איך תסתדר לך משרה כה תובענית, עם ילדים כה קטנים? מי מטפל בילדים בשעות אחר הצהריים? מי אחראי על הילדים בשעות הצהריים? מה קורה בסופי שבוע? האם יש לך יכולת לעבוד בשישי בבוקר? במוצאי שבת?
ועוד ועוד כהנה וכהנה שאלות וקושיות ומענות הנוגעות לחיי המשפחה שלי.
הסברתי, השבתי, ואף פירטתי לפרטי פרטים כיצד עובדת היותי הורה לילדים קטנים אינה מפריעה הלכה למעשה לעבודתי. הבהרתי זאת בכל אמצעי אפשרי שיש ברשותי: שיווקי, שיחתי, הסברי, מחקרי ומדעי. עניתי בסבלנות לכל שאלה, למרות שבינינו – אין זה עניינכם כיצד אנחנו מסתדרים עם גידול ילדינו, פשוט היו סמוכים ובטוחים שכאשר אני בעבודה, אני בעבודה. ולא בשום מקום אחר. יש מטפלות, יש גני ילדים, יש בייביסיטרים ויש בני / בנות זוג לצורך העניין. הלוא איננו ההורים הראשונים בעולם שגם יש להם ילדים וגם עובדים בעבודה מחוץ לבית, נכון?
לאחר ראיון עבודה מוצלח מאוד, קיבלתי שיחת טלפון, עוד באותו היום, שהבהירה לי שלא קיבלתי את העבודה.
ידעתי מה הסיבה והתפלאתי מאוד. התחושה שלי הייתה, שלא קיבלתי את העבודה בגלל שיש לי ילדים. הרי לא עזרו ההסברים על איך יש באפשרותי להסתדר עם משרה תובענית וגם להיות הורה, הסברים שהיו משכנעים ומוצדקים ומפורטים ברמה גבוהה מאוד, לעניות דעתי.
משהו ניטע באותו יום. הזרע נזרע לעבודה מהבית, אף שאני עוד לא ידעתי זאת. היום אוכל לאמר, שכבר אז משהו חילחל בי פנימה לאמור, מהבית אצליח לעשות את זה טוב יותר! ויש לי יכולת להרוויח כסף מהבית. הילדים שלי מהווים "בעיה", שאלוהים ישמור, עבור מעסיקים מסוימים, אז שילכו לחפש...
מים רבים כאמור, זרמו מאז בנהר האינטרנטי ומסיבות שונות לגמרי, החלטתי לעבוד מהבית ולעסוק ביזמות אינטרנט.
במשך אותן שנים הספקתי לעבוד במקביל לעבודתי מהבית, גם במשרה בחוץ, עברתי ראיונות עבודה מוצלחים הרבה יותר מזה שתואר כאן לעיל, ובתקופות מסוימות עבדתי בתחום האינטרנט הן באופן עצמאי מהבית, והן  בצורה שכירה או פרילאנסית מחוץ לבית.
כעבור שנים נזכרתי באותו ראיון עבודה, ודבר מדהים קרה לי מספר שבועות לאחר מכן. קיבלתי הצעת עבודה מעניינת, והחלטתי לא לסרב. בשנים האחרונות קיבלתי הצעות מספר לעבודות ושיתופי פעולה, ומתוך בחירה חוזרת לעבוד באופן עצמאי, ולעבוד מהבית, סירבתי. הפעם, החלטתי ללכת על זה ולבדוק במה הדברים אמורים. לבדוק את השכר המוצע, את התנאים והשעות, כדי לברר. לפתוח את האוזניים. לא לפסול. הייתה לי תחושה שבעבודה הזו אוכל להרוויח עוד כסף, להגדיל את הכנסתי בצורה משמעותית, בלי לוותר על עיסוקי העצמאי, מאחר ומדובר במשרה חלקית. אך מעבר לכל אלה, השבתי בחיוב להצעה, מכיוון שהעבודה שהוצעה לי הייתה מקורית, מיוחדת ובעלת עניין רב עבורי.
ראיון העבודה שזומנתי אליו היה מוצלח ביותר, זרם באופן מושלם וניתנה לי בו הזדמנות להפגין את כישוריי בתחום הנדרש. שאלות המראיינים והזמן הרב שהוקדש לראיון חיזקו את תחושתי שמדובר בחיבור מוצלח בינינו.
והנה שבה וצצה כמו משום מקום, אותה שאלה ישנה, כאילו יצאה מהבוידעם של ההיסטוריה האישית שלי, ואותו ראיון עבודה ישן נושן עלה לי באוב: איך יסתדרו חיי המשפחה שלך עם עבודה כזו תובענית?
בו במקום הבנתי. אני שוב עושה את הבחירה שלי. הראיון עבודה הזה, הצעת העבודה הזו, הייתה רק עוד הזדמנות עבורי לבחור שוב. להראות ולהוכיח לעצמי, שהדרך שבחרתי בה כאשר בחרתי להרוויח כסף באופן עצמאי ולעבוד מהבית, היא הדרך שבה באמת בחרתי, ולא נכפתה עליי כתוצאה מאילוץ, מכוח האינרציה או מסתם הרגל ישן וישיבה באזור הנוחות שלי. זו באמת הבחירה שלי! עבודה מהבית היא משאת נפשי! היא הדבר שאני עושה! לעשות כסף באינטרנט זה מה שאני עושה טוב, זה מה שאני עושה בהנאה, זה מה שאני עושה מבחירה. וכן, יש לי גם יותר זמן לילדים שלי. הללויה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה