צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

13.11.2011

הצלחה מתחילה בשינוי


אתם נמצאים כאן:  כסף › סיפורי הצלחה › הצלחה מתחילה בשינוי
עוד החלטות לשנה החדשה. אין לי תצפית למתי העניין הזה יסתיים, עמכם הסליחה. ויחד עם זאת נראה לי שתמצאו עניין בפוסט הזה, שעוסק במרכיבי הצלחה, עשיית יותר כסף השנה והצלחה ביזמות חדשה או עסק קיים.
מרכיבי הצלחה אותם ניסחתי לעצמי באופן לא פורמאלי כבר לפני שנים, נדמה היה לי שיכולים הם להשתנות ולתפוס צורות חדשות עם הזמן. חוקי הפיסיקה נכונים גם בעסקים ועשיית כסף דרך האינטרנט, ולא היה לי ספק שהגדרותיי המצומצמות עוד ינחלו תהפוכות. חוקי הפיסיקה לא אכזבו, אך מרכיבי הצלחה בסיסיים נמנעו מלהשתנות באופן מטאפיסי בולט ונותרו בעינם לאורך השנים.
התמדה, נחישות, עשייה, תכנון במידה, מחקר ולמידה ועריכת שינויים, השקעה מחודשת. ושוב עשייה ועבודה וקצת מאמץ. רב.
יחד עם זאת, חשתי שעם הזמן, משקלו של כל מרכיב בתמהיל הזה משנה את מידותיו, סדר החשיבות של המרכיבים הללו אינו קבוע וכפוף לשינויים, וכל התנודות הללו תלויות ב - . תלויות בעונה, תלויות בתחרות, תלויות בכמה כסף העסק מכניס, תלויות בתמורות שחלו במרכיבים אחרים, תלויות בצמיחת העסק, תלויות בוותק שצבר העסק או צברו אתרי אינטרנט מסוימים בהם השקעתי, פרויקטים שקידמתי ומאמצים כאלה ואחרים שהשקעתי ועם הזמן, תודה לאל, נשאו פירות.
שנת 2011 הייתה שנת תחילת השינוי שלי. באופן אישי, למרות שחיי לא חוו שום תהפוכות ושינויים קיצוניים, הצלחתי להנחיל כמה שינויים חיוביים בחיי האישיים וכן בחיי העבודה שלי.
אם שנת 2011 הייתה שנת תחילת השינוי, הרי ששנת 2012 תהיה שנה בסימן שינוי אמיתי. כך החלטתי וכך יהיה, ויהי מה.
מכל מה שקרה לי, עשיתי, שיניתי וחוויתי בשנה החולפת, הבנתי דבר אחד גדול: אי אפשר להתקדם לשום מקום בלי לעשות שינוי. חישבו על כל תחום בחייכם: נישואין או זוגיות, משפחה, כסף, קריירה, צמיחה אישית. אם לא תעשו משהו שונה ממה שעשיתם עד עכשיו, שום דבר לא ישתפר.
אז איפה פה בדיוק הבעיה? הבעיה מתחילה לדעתי בכך שרוב האנשים נרתעים משינויים. ברור, הם יגידו שהם רוצים לעשות שינוי, שהם רוצים להרוויח המון כסף, שהם רוצים להתחתן, שהם רוצים לקנות בית, לטייל בעולם, להגשים חלומות, לחיות אחרת, לחיות טוב יותר, להצליח בעסק, לקדם את הקריירה. הם יגידו. מילים. לדבר זה זול, אתם יודעים. כמה מהאנשים הללו באמת יעשו שינוי? מניסיוני, באמת מעטים.
כך עם אותה חברה רווקה שניסיתי לשכנע להירשם לתוכנית דייטים כלשהי. היא מחתה בטענה שזה לא בשבילה, מחתה שנית בטענה שהיא רוצה לעשות שינוי, והיא אכן עושה אותו, לטענתה, באמצעות כך שהיא נרשמת לערב כזה ואחר, מצטרפת לטיולים ומסיבות. כן... המהמתי, כלומר את ממשיכה לעשות את מה שעשית תמיד, כלומר את כל מה שעד היום, לא הביא עבורך שום תוצאה. את אומרת שאת רוצה שינוי, אבל מסרבת לעשות משהו שונה בעניין. רק משהו שונה יכול להביא שינוי, נכון?? פתאום זה היה נשמע לה יותר הגיוני.
כך עם החבר שרוצה בכל מאודו להרוויח יותר כסף משיש לו כיום, להגדיל את מקורות ההכנסה שלו ובגדול לחיות טוב. כשהצבעתי על כמה מקורות הכנסה מעולים מבחינתו, בשטחים שהוא ידוע כמצויין בהם ויכול להצליח להרוויח המון כסף בהם, הוא דחה את כל ההצעות. הוא טוען שהוא רוצה לעשות הרבה כסף מהקמה של פרוייקט חדש, מהסוג שכמוהו הוא הקים עשרות רבים בשנים האחרונות. הוא מסרב לנסות משהו חדש, אז כיצד הוא מצפה שמצבו ישתנה?
מדוע? שינוי דורש יציאה מאזור הנוחות שלך. שינוי דורש למידה. שינוי דורש וויתור או הקרבה, שינוי דורש מאמץ. אם "בסדר לי" – אז בשביל מה לעשות את כל המאמץ הזה, את הוויתורים הללו, את הדברים הללו שממש לא נוח לי לעשות? חישבו על אדם שרוצה להפסיק לעשן. בטח שהוא רוצה. הוא גם חייב. זה הורס לו את הבריאות, פוגע באיכות חייו ועולה לו המון כסף מיותר ואולי אף פוגע ביחסיו עם סביבתו הקרובה. עכשיו בין להגיד "אני רוצה להפסיק", קרי: אני רוצה לעשות שינוי, ובין לעשות אותו ממש – יש הבדל של שמיים וארץ. יציאה מאזור הנוחות שלך לעולם תהיה מלווה, אמממ – בחוסר נוחות.
אם כך, מה האפשרויות שלנו? להמשיך להזיק לבריאותינו, או להמשיך לשבת על הספה מול הטלוויזיה, או להמשיך לעבוד בעבודה הזוועתית הזו שאינך סובל, או להמשיך לקיים עסק שבקושי מקיים את עצמו, או להמשיך להרוויח פחות כסף ממה שמגיע לך וממה שאתה מסוגל להרוויח. למרות שאתם באמת, באמת רוצים לעשות שינוי ולהרוויח יותר כסף, איכשהו השקע שבספה לא ממש בסנכרון עם התובנות העמוקות שלכם כרגע, והוא ממשיך לצפות, וגם נענה, לישבנכם שישתרע על אותה ספה בדיוק, יום אחרי יום ושבוע אחרי שבוע.
השנים חולפות מהר ושום שינוי לא נעשה. אתם מרימים גבה ומייד מורידים אותה שוב די בקלות בעזרת כוח הכבידה, ומסננים לעצמכם באמפתיה: נווווו, סך הכל די טוב לי כמו שזה מתנהל כרגע, לאאאאא? בדיוק אז יתחיל פרק נוסף של "חברים" שמשודרת ברצף כבר עשרים שנה בערך, ויאשר סופית את האימרה האחרונה שלכם לעצמכם, וייתן חיזוק נוסף לכמה טוב לכם כפי שזה עכשיו.
אצלי השינוי עובד קצת אחרת בימים אלו. כלומר, לא תוכנית טלוויזיה או עצלנות מחשבתית גלובלית היא שמונעת ממני לצמוח בכיוונים שחפצתי בהם, אלא המחשבה שמה שאני עושה כרגע כבר הוכיח את עצמו כמוצלח, כמכניס כסף, במילים אחרות: זה עובד בשבילי. למה לשנות? למען האמת, למה לא לשנות? כי אז אצטרך לעבוד קשה יותר, כי אז אולי אתרחק מתחומי העשייה והפרויקטים שכבר נחלתי בהם הצלחה, כי אז אולי ארוויח פחות כסף או אסתכן בהוצאות חדשות.
למען האמת, אף אחד מהללו אינם נכונים. אבל איכשהו תמיד היה נדמה לי, שכדי להוציא לפועל תוכנית צמיחה רצינית, שכבר יש לי כתובה, מתוכננת ומבוקרת – עליי קודם כל להבטיח את שלמות ההכנסה הקיימת שלי, את תחזוקת העבודה השוטפת שלי, ולוודא שיש לי מספיק זמן ומשאבים כדי להתפנות ליזמות חדשה, למרות שזו קשורה קשר הדוק למה שאני עושה היום במילא, וממילא אין כל כוונה שהיא תחליף את הקיים, אלא תהיה נלווה לו.
היום החלטתי שמספיק לי עם ההנחות חסרות השחר הללו. לפחות כרגע, הן לא הוכיחו את עצמן, ועד שיעשו כן, אין להן זכות קיום במחשבתי בין כה וכה.
אם אחכה עד שהעסק שלי יהיה "מושלם" אוכל לחכות כך לנצח. אם אחכה עד שכל היוזמות שלי באינטרנט יעבדו "בהתערבות מינימאלית שלי" אחכה לנצח. תמיד יהיה עוד רף להשיג, עוד שלב לעבור, עוד משהו לשפר. ההזדמנות להתחיל משהו חדש ולעשות שינוי, שינוי שיכול להכניס לי לא רק כסף אלא גם תעסוקה מעניינת, צמיחה אישית והרבה חוויות טובות – ההזדמנות הזו לא תגיע לעולם ולא תחכה לי לעולם על מגש של כסף, ולא תחכה ליום שבו נהיה כולנו חופשיים ומשועממים לעשות משהו חדש. לא, זה ממש לא יקרה.
מסקנה: צריך להתחיל היום. גם אם זה לא מושלם, זה יחטוף שיפורים בדרך. גם אם זה לא הזמן המושלם – לא אשב לחכות שזמן כזה יגיע, כי אולי הוא לעולם לא יבוא. גם אם זה ידרוש למידה חדשה ומאמצים חדשים – ברור לי שאת הכוחות לכל אלה אשאב מהאדרנלין של יצירת משהו חדש. הרבה כסף במילא אין לי כוונה להוציא על השינוי הזה, כך שהפן הזה לא מרתיע אותי. מי שמתכנן שינוי שעולה הרבה כסף ומצריך השקעה שהוא אינו יכול לעמוד בה – מוטב אפוא שיחשוב שנית, ויתייעץ עם גורם מקצועי, כמו יועץ עסקי ויועץ כלכלי.
מבחינתי, אין כאן סיכון כספי כמעט בכלל, ומייד לאחר כתיבת השורה הזו, ראו את עצמי כ: יצאתי לדרך.
מי שמכיר אותי, וקוראי הבלוג הזה לאורך השנים כבר מכירים, בכל פרויקט, יוזמה או עבודה חדשה מעולם לא נטשתי את הבלוג הזה, להפך - בכל הזדמנות ציינתי, ואחזור על זה שוב: אין לי שום כוונה ללכת מפה, לשום מקום, אף פעם. יש לי יותר מדי אהבה וקשר לבלוג כסף הנושן והטוב הזה, הוא חלק ממני.
לפיכך, ואם להסתמך על חוקיות נושנה כמרחבי היקום, ניתן לומר בוודאות גמורה, שאני אהיה כאן כדי לעדכן איך זה מתקדם, מה עשיתי ומה הבנתי. סביר להניח, שזה יהיה ממש בקרוב. אז חיזרו לבקר!
אה, ואולי תתעניינו גם לקרוא ממיטב הרשימות שלי על איך עושים כסף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה