צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

9.11.2011

10 דרכים שבהן אחסוך יותר כסף השנה


כסףאיך לחסוך כסף › 10 דרכים שבהן אחסוך יותר כסף השנה
מקצתם חדשים, מקצתם רעיונות ישנים שיישמתי אבל לא עד הסוף, או שפשוט לא נתתי עליהם את הדעת יותר מדי.
הרעיון הראשון עתיק כהמצאת החשמל, ואת יישומו אני אוציא לפועל בשנייה הזו, ולכן אעזוב אתכם לשנייה ואלך לכבות שלושה אורות.
  1. לכבות אורות. טוב, כיביתי רק שניים. כמה כסף מחשבון החשמל שלנו מקורו באורות שדולקים סתם? לא בדקתי. ידוע לי בדיוק כמה כסף אנחנו חוסכים על תליית כביסה על החבל במקום ייבושה במכונת הכביסה, כמה כסף אנחנו חוסכים על מילוי הקומקום בכמות הנדרשת ולא מעבר לכך, אבל אין לי מושג כמה כסף אנחנו מבזבזים על אורות דולקים. פשוט, זו תמיד נראתה לי כהוצאה זניחה. כנראה שהחל מהחשבון הקרוב, נדע בדיוק כמה כסף אנחנו מבזבזים על אורות דולקים לחינם, כי יש בכוונתי להתחיל לכבות אותם. ביושבי כעת מול המחשב, שמתי לב שדולק אור במטבח (אין שם אף אחד, בטח לא בשעה כזאת), שני אורות באמבטיה, ושני אורות בסלון. מהיום אני מכבה אורות ונתחיל לחסוך פה כסף.
  2. השנה אחסוך כסף על ג'אנק פוד כמעט בכלל. האמת שבשטח הזה לא נשאר הרבה מה לקצץ, גם כך הקפיצות למקדונלדס או הפיצה בשכונה פחתו למינימום, אבל שמתי לב שאנחנו קונים הרבה שטויות. מהיום לא אשלם יותר כסף על אוכל לא בריא או לא טעים במיוחד. נראה לי הוגן לשלם על כסף על אוכל טעים או בריא, לעומת זאת.
  3. השנה אחסוך כסף על חטיפים ושטויות שאמורים לעשות לנו בייביסיטר במשך שעה וחצי של סרט בקולנוע. פופקורן נשמע לי סביר וכיף, אבל כל השטויות הנלוות במילא מעיקות, מעצבנות, תופסות מקום, מלכלכות, לא טעימות, לא בריאות וגם לא מועילות במיוחד, שכן דקה אחרי שיצאנו מהסרט אנחנו מספיק רעבים לדפוק ארוחה שלמה, או לפחות משהו קטן בבית קפה. לא עוד כסף מבוזבז בקולנוע = יותר כרטיסים לקולנוע.
  4. השנה גמרנו לבזבז דלק. זה לא אקונומי, זה לא אקולוגי, וזה פשוט מעצבן. ננסה לאחד נסיעות כמה שיותר, כי שמתי לב שאנחנו מוציאים המון כסף על דלק בחודשים האחרונים. רוב ההוצאה הזו היא חיובית: אנחנו נוסעים יותר, פוגשים יותר חברים, יוצאים הרבה. אבל הרבה מהנסיעות שלנו פשוט מיותרות. נסיעות כפולות, חיפושים ארוכים אחרי חניה, סידורים לא מתוכננים. חברים שגרים רחוק יכולים לבוא גם אלינו מדי פעם, נסיעות ארוכות אפשר לעשות פעם בשבועיים ולא כל שבוע, סידורים חייבים לאחד וכל מה שאפשר לעשות ברגל – אופניים, מעתה ייעשה בדיוק כך, אם המצב מאפשר. כמה כסף נחסוך, לא ידוע עדיין, אבל נראה לי שיש בסעיף התקציבי הזה הרבה כסף מבוזבז.
  5. יש לי מן הרגל כזה: אחרי ביקור אצל רופא שיניים, ספר, רואה חשבון או כל סידור כזה שקשור בבריאות/סידורים אישיים, משהו קם בתוכי ודורש שמגיע לו, כלומר לי. ומה בדיוק הדבר הזה שמגיע לי? משהו שאין טעם לחשוב עליו לעומק, כל עוד הוא עולה כסף ויש בו פינוק, למשל: קפה וקרואסון ב 40 שקל, הכי יקרים בעיר, קניות בחנות אהובה וכדומה. ככל שנכנעתי להרגל הזה יותר ויותר, וצברתי בו וותק, הבנתי משהו: הקפה והמאפה היקרים הללו בכלל לא טעימים לי יותר, וזו האמת. למעשה ב 5 הפעמים האחרונות אפילו לא סיימתי לאכול אותו. לעומת זאת בסופר שליד קניתי ב 10 שקלים 5 מאפים ענקיים, יפיפיים, רכים וחמים וטעימים להחריד, ושימחתי גם את כל המשפחה באותו יום. מהיום: עשיתי משהו טוב למען עצמי ובא לי להמשיך? נהדר, זה לא חייב לעלות כל כך הרבה כסף כל פעם. וזה חייב להיות טעים או בריא או איכותי, נקודה.
  6. השנה אסדר את הארון לפני שאקנה בגדים, וזה יהיה חוק. אקנה בגד חדש רק לאחר שעברתי על הישן, אחרת לא אקנה בכלל. נראה לי שאחסוך לא מעט כסף על קניות כפולות של דברים שיש לי, או קפיצות כפולות לחנויות, לקנות דברים שחסר לי ושלא ידעתי בפעם האחרונה שהייתי שם. זה נכון לגבי: גרביים, פריטים עונתיים, פריטים בסיסיים, נעליים וכולי. מעולם לא נחשבתי מבין הבזבזנים בקניית בגדים, אבל לא תמיד ערכתי קניות חכמות ומחושבות. השנה אחסוך כסף וגם יהיו לי יותר בגדים חדשים ללבוש. כי ככה הדברים הללו עובדים, אתם יודעים.
  7. השנה אוציא פחות כסף על מתנות ראוותניות לאנשים שבפירוש ביקשו לא לקנות להם כלום או להסתפק במתנות צנועות. ספרים, כבר אמרתי, זו המתנה המושלמת מבחינתי השנה.
  8. השנה נחשוב כיצד להאריך את חיי המוצרים שאנחנו כבר קונים ומשלמים עליהם כסף, כיצד לבזבז פחות, וזה יהיה שיעור באיכות סביבה לא פחות משיעור בכלכלת המשפחה. בכמה זמן אתם מחסלים בקבוק אקונומיקה, שמפו, מרכך? אבקת כביסה, מרכך כביסה? קטשופ? מגבונים? כמו כיבוי אורות שלא משתמשים בהם, לחסוך בשימוש במוצרים הוא חכם, חסכוני ומיטיב עם הסביבה. זו תמיד חידה בעיני: איך בחנות אנחנו חושבים פעמיים על מגבונים ב 5 שקלים לעומת מגבונים ב 10 שקלים. מדוע? מכיוון שהמחיר כפול, ויש על מה לחשוב. כשאנו מגיעים הביתה, לעומת זאת, אנחנו לא חשובים פעמיים לפני שאנו מבזבזים כפול ממה שצריך: כמה מגבונים באמת צריך כדי לנקות את המדף? ואולי לא צריך בכלל להשתמש במגבונים אלא במטלית רב פעמית? (התשובה הנכונה: במטלית רב פעמית). כמה קטשופ אנחנו שופכים על הצלחת? כמה ממנו מסיים את חייו ישר בפח? אם אנחנו מבזבזים כפול ממה שצריך, זה כאילו קנינו קטשופ ב 20 שקלים במקום ב 10 שקלים. הייתם מוכנים לקנות סבון נוזלי ב 40 שקלים? סביר להניח שלא, אבל זה מה שאתם עושים כשאתם שופכים ממנו בלי שום הכרה ובלי שום צורך. אז השנה החלטתי לחסוך כסף על ידי שימוש נבון יותר במוצרים שכבר שילמתי עליהם כסף. נזכרתי שמישהי סיפרה לי פעם שאת הספוגים לניקוי השיש, הכלים, הכיור – היא חותכת לשניים! זו גאונות. במילא לא צריך את כל הגודל הזה כדי לקרצף את הכיור או את השיש ואפילו את הכלים. למעשה היא עושה לעצמה "מבצע חצי מחיר" כשהיא חותכת את הספוגים לשניים. חשבתי על דברים נוספים שאפשר לחתוך לחצי ולחסוך כסף אגב כך,  וזה היה תרגיל כה מעניין, שהחלטתי להקדיש לו פוסט נפרד. צפו לו.
  9. השנה אנחנו לא הולכים לאף חתונה, בר מצווה וברית של אנשים שאנחנו לא מכירים או לא מחבבים. סליחה, אבל אנחנו לא היינו מזמינים אנשים שאנחנו לא מכירים או לא מחבבים. כיף לנו מאוד להגיע לאירועים משפחתיים, כי זו הזדמנות לפגוש את כל קרובי המשפחה ביחד, ליהנות מערב של כיף, אוכל, מוסיקה, ריקודים וכמובן להשתתף בשמחה ומסורת. אנחנו מוכנים לשלם על זה הרבה כסף, ואנחנו לא חוסכים ומביאים צ'קים מאוד מכובדים, כי יש לנו את סט ההחלטות שלנו בחיים באשר לדברים שאנחנו מוכנים לשלם עליהם כסף. אבל ללכת לאלף אירועים של אנשים שבקושי שמענו עליהם, אין לנו זמן, כסף ומספיק שרירי לחיים כדי לזייף חיוכים, ואנחנו מעדיפים ללכת לאירועים שבהם החיוכים שלנו ושל מארחינו הרבה יותר ספונטניים.
  10. השנה כל רכישה או הוצאה תתחיל בשאלה אחת קטנה, קלה ופשוטה מאוד ליישום שתחסוך לנו הרבה כסף ולכולם כאב ראש: "מי מהחברים/משפחה שלנו התלונן לפני שבוע שיש לו בדיוק טוסטר/מחשב/שידה/מדפסת/מכונת כביסה/בגד/תיק/כרטיס להופעה שהוא חייב להיפטר ממנו, בדיוק כמו זה שאנחנו כרגע מחפשים?".
לסיכום, השנה נזהם פחות, נחתוך לחצי, נשתמש בתבונה, נכבה אורות, נחליף ונתרום, נשלם פחות כסף ונחסוך קצת יותר, נארח יותר ונבוא לפחות אירועים משמימים. השנה נחסוך יותר כסף, וניהנה מכל רגע, כי יש לנו דברים הרבה יותר טובים להוציא עליהם את הכסף שחסכנו.

השנה החלטתי, במקביל לדברים שעליהם אוציא כסף השנה, והדברים שלא שווה לי לשלם עליהם כסף בשנה החדשה, על 10 דרכים חדשות – ישנות שבהם יש בכוונתי לנקוט כדי לחסוך קצת יותר כסף בשנה החדשה שזה עתה התחילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה