צריכים כסף? איך עושים כסף באינטרנט? האם יש דבר כזה כסף קל?
מחפשים עבודה מהבית או הכנסה נוספת שתייצר לכם עוד כסף, הגעתם למקום הנכון.
קל למצוא באתר כסף את השיטה המתאימה לכם לעשות כסף באינטרנט ולהתחיל להרוויח כסף, במקום לדבר

30.1.2009

איך לחסוך כסף ביום-יום


מדברים על מצב כלכלי "חדש", זה מעין כינוי יפה וקצת פחות שחור למשבר הכלכלי הפוקד אותנו מזה כמה חודשים.
נדמה שיותר ויותר אנשים מושפעים מהמצב הכלכלי: פיטורין או אפילו החשש מפני פיטורין גורם לנו לחשוב קצת יותר בחיוב על כל שקל בארנק ולנסות לשמור אותו שם לעוד כמה רגעים.
בעלי עסקים עלולים לחוש בירידה במכירות או בהכנסות, ופתאום קיצוץ בהוצאות נשמע כמו צעד הגיוני.
האמת היא ששינוי כמה הרגלים יומיים עשוי לחסוך לכם הרבה כסף: מאות ואפילו אלפי שקלים בחודש.
השלב הראשון הוא להגדיר לעצמנו מהי המטרה שלנו בחיסכון, מה המטרה בקיצוץ ההוצאות.
אולי זה המינוס שלא מרפה, או הרצון להדק טיפה את החגורה למקרה שהכנסותינו ירדו בשנה הקרובה, ואולי אנו מעוניינים לחסוך למען מטרה מסוימת: רכישה כלשהי, חופשה, לימודים וכדומה.
לחסוך כסף למען מטרה ראויה הוא יעד ראוי לכשעצמו, תעריכו את עצמכם על עצם קבלת ההחלטה וותחילו לחשב הוצאות. ככל שתחסכו ותראו כמה כסף חסכתם כל חודש ומה חיסכון זה איפשר לכם להשיג, כך התוצאות יתנו לכם מוטיבציה וחשק להמשיך.
1. וותרו או קצצו בהרגלים יומיים קטנים: מי שמתקשה להתחיל בגדול יכול לחסוך בקטן. למשל, אם אתם נוהגים לעשן (זה לא בריא) חישבו כמה כסף יכולה לחסוך לכם הקופסא הזאת, היומית. ואם קשה לכם לוותר וזה נראה צעד דרמטי מדי, חישבו כמה כסף תחסכו אם תקצצו את הכמות בחצי. רק חצי. חישבו על 10 שקלים חיסכון ביום. זה 300 שקל שחסכתם כל חודש, או 3600 ש"ח בשנה!
2. לא מעשנים? מעולה, המשיכו כך! ומה עם הקפוצ'ינו הזה שאתם קונים כל יום בדרך לעבודה או בהפסקה או בתחנת הדלק? העיתון שאתם אוספים מהדלפק בלי לחשוב פעמיים? מה אתם קונים לילד כל יום במכולת? 10 שקלים פה, ועוד קצת שם מתאספים למאות ואלפי שקלים בסוף החודש. לא יכולים לוותר? אולי יום כן יום לא? אולי להביא קפה מהבית? תשקיעו בתרמוס, זה רב פעמי, וחסכתם חוץ מכסף - גם משהו לאיכות הסביבה.
3. הטלפון... אתם יודעים באמת כמה עולה דקת שיחה מהסלולר? ויש לכם מושג כמה דקות אתם מדברים ביום? שיחה או שתיים פחות ביום ויש לכם כסף לארוחה במסעדה בסוף החודש.
4. תתחילו לעשות בעצמכם חלק מהפעולות ששילמתם עליהן כסף עד היום. שטיפת הרכב, למשל. מניקור? שוב, אם קשה לכם, אפשר ללכת על שבוע-שבוע. כלומר: השבוע נלך לשטיפה, שבוע הבא נשטוף לבד. שיטה זו עובדת לא רע גם על קיצוץ בהוצאות על ניקיון הבית אם אתם מחזיקים עוזרת, גינון, מספרה, משלוחים וכדומה.
5. כמה פעמים בחודש אתם אוכלים בחוץ? מסעדה עם בני הזוג או המשפחה, פיצה עם הילדים וכדומה? תבשלו יותר בבית, הכינו אוכל בבית וקחו אותו לעבודה במקום לקנות בחוץ. אם אתם יוצאים עם הילדים לבילוי, שזה כבר נהדר, אתם הרי יודעים מראש שכל פופקורן/שתיה/מסטיק/במבה/נקניקיה בלחמניה יעלה בחוץ (במיוחד במקומות בילוי לילדים) פי כמה וכמה מבכל מקום אחר, ואתם הרי יודעים מראש מה הם יבקשו וירצו. תכינו פופקורן בבית וקחו בשקית, קנו חטיפים מראש וקחו אותם איתכם, חיתכו פירות וירקות בקופסא, כריכים או אפילו נקניקיה בלחמניה. זה לא ממש קשה ויחסוך לכם הון תועפות על שטויות. ובשל כל הכסף שחסכתם בפעולה פשוטה זו על שטויות, תוכלו לצ'פר את הילדים בבחירת משהו אחד מהגזלן היקר שבחוץ, ועשתים אותם מאושרים ומוטרפים מסוכר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה